Ukas nye bøker!

Nå er det vanligvis ikke slik at jeg kjøper mange  bøker hver uke, men jeg må nok si at starten på 2011 har stått i bøkenes og bokshoppingens tegn :-) Jeg følger med på flere blogger (linker ligger på siden), og der finner jeg mye jeg har lyst til å lese. Og siden jeg liker å eie bøkene jeg leser, så velger jeg heller å kjøpe enn å låne på biblioteket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The Summoning, The Awakening og The Reckoning er skrevet av Kelley Armstrong.  Jeg kom først over disse på siden til Ladybug og ble veldig nysgjerrig. Jeg har også lest flere andre anmeldelser av disse bøkene, og de er gjengs over gode.  Gleder meg til å ta fatt på disse!

Jeg er og blir veldig glad i vampyrer – det startet med Buffy på 1990 – tallet og det har ikke sluttet enda, og jeg er alltid på jakt etter spennende vampyrbøker. Jeg håper at Glass houses av Rachel Cane – første bok i serien om The Morganville vampires er en slik  bok.

Hush, hush av Becca Fitzpatrick er også en bok jeg har lest mye positivt om, her er det dog ikke vampyrer, men engler det er snakk om.

The dollmaker av Amanda Stevens var det bloggen I bokhylla som tipset meg om. Hun hadde lagt ut flere boktrailere på  bokelskere, og denne fanget oppmerksomheten min. Ser ut som god grøss.

En av mine favorittforfattere er Kate Morton. Jeg har slukt de tidligere bøkene hennes (Tilbake til Riverton og Den glemte hagen) – og ble overlykkelig da jeg fant den siste. Dette er bøker å drømme seg bort i!

 

 

8 kommentarer om “Ukas nye bøker!

  1. Det kan hende det går over, men jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig skei vampyr-serier. Jeg synes det har blitt litt for mye vampyr-serier, men er vel det at det har blitt så populært:)

    • Det har nok gått litt inflasjon i vampyrbøker de siste årene, ja – og det er nok ikke alt som er like bra. Jeg liker veldig godt True Blood – serien og jeg synes at House of night er festlig. Ellers så er det jo gode, gamle Anne Rice ;-)

  2. Og ikke glem Bram Stoker ;)
    Silje, jeg er grønn av misunnelse! Kan jeg få låne postkassa di? For det ser ut som du alltid får noe spennende ;)
    Misunner deg veldig mye når det gjelder Kelley Armstrong bøkene (så traileren du la ut og den fanget interessen min med en gang!) Og Hush, Hush og The Dollmaker. Jeg venter spent på anmeldelsene dine til disse bøkene! :)

    • Anmeldelser kommer så fort bøkene er lest :-) Og jeg tror nok postkassa må få litt hvile nå – jeg har nok gått litt vel berserk i det siste…. ;-)

  3. For en god bunke med bøker :)

    Gleder meg til og se hva du syntes om de forskjellig :) Har selv Glass Houses og Hush Hush, men ikke lest de enda :)
    Nyskjerrig på serien skrevet av Kelley Armestrong :)

Legg igjen en kommentar

