Julestemning – og hva jeg skal lese denne ferien.

Nå har juleferien begynt, og jeg har sunket ned i sofaen etter koselig avslutning, juleskuespill og fint samvær med venner og kolleger. Peisen er tent, kaffen står på bordet og de aller fleste julegavene er i boks. Det som ikke er i fiks ferdig er tre, pynt og kaker, men det er tid i morgen også. Nå skal det bare slappes av.

Juleferiene for meg er avslapping, sene morgener, lesing av bøker, filmtitting – i tillegg til det vanlige – middager med familiene. Hva jeg leser varierer fra år til år. Jeg er altlesende, og denne jula har jeg flere forskjellige på programmet.  Først og fremst skal jeg finne fram thrilleren «Syk pike» av Espen Holm –  en  signert utgave. Deretter skal jeg fortsette med «Den hemmelige hagen» av Frances H. Burnett – som en del av «Bøker som jeg elsket som barn» – prosjektet mitt. Ellers har jeg fortsatt blant annet «Pinnsvinets eleganse», «Kafka på stranden», «Trekkoppfuglen» og «Hundre år» liggende i hylla. Så tom for lesestoff blir jeg nok ikke!

2 thoughts on “Julestemning – og hva jeg skal lese denne ferien.

Legg igjen en kommentar

