Gleder meg til:Black Swan Rising

Jeg har nok gått litt amok på nettet den siste tiden, og har handlet en del bøker. Flere har jeg allerede fått, mens andre går jeg rundt og venter på. En av bøkene jeg ikke har mottatt ennå, er kanskje den jeg er aller mest nysgjerrig på: Black Swan Rising – er ikke det en flott og mystisk tittel? I tillegg er omslaget ganske så lekkert. Men det er selvfølgelig ikke det viktigste, jeg synes først og fremst dette virker som en veldig spennende historie innenfor sjangeren dark fantasy/urban fantasy.

Fra omslaget:

Jeweller Garet James isn’t the same as everyone else. She just doesn’t know it yet. With her fair share of problems – money (lack of), an elderly father, a struggling business – Garet should be just like any other young, feisty, single New Yorker. If only it was that simple…

It begins with the old silver box that had been soldered shut. All Garet has to do is open it. A favour for the frail owner of the antiques shop. Who wouldn’t help?

Only it’s then that things start to change. Garet doesn’t notice at first, the shifts barely perceptible. But the city in which she grew up is beginning to reveal a long-hidden side – darker, and altogether more dangerous: parallel world of chaos, smoke and blood. And now it’s out of the box… and it has no intention of going back in.

(www.lovevampires.com)

Romanen er skrevet av Lee Carroll, og er den første i en triologi.

 

 

11 thoughts on “Gleder meg til:Black Swan Rising

    • Er helt enig i forhold til Twilight, men jeg er fortsatt veldig glad i vampyrer🙂 Leste noen anmeldelser av denne, og det fristet så mye at jeg måtte bestille den🙂 Gleder meg virkelig til å lese den.

  1. Jeg liker vampyrer jeg også, i alle fall gammeldagse vampyrer og jeg må innrømme at jeg følger med på Vampire Diaries tv-serien, så vampyrer fascninerer alltid, men selv om jeg er litt lei så må jeg si at gammeldags vampyrer står meg nærmest. Da de døde i solen osv….enn moderne vampyrer. Men noen bøker angående vampyrer frister jo likevel enten man liker det eller ikke:)

    • Ja, vampyrer som glitrer i sola og er «vegetarianere» synes jeg også er helt teit🙂 Jeg har ikke sett så mye på Vampire Diaries, men har alltid vært stor Buffy og Angel fan, og nå også True Blood. Men jeg er enig i at det nærmest har gått inflasjon i vampyrer for tiden.

  2. Denne boken har jeg sett nevnt såvidt og den virker spennende🙂

    Jeg klarer ikke helt å legge vampyrene på hyllen, tenk om jeg skulle gått glipp av en bok hvor forfatteren har klart å skrive en skikkelig orginal historie?! Det ville vært krise he he.

  3. Har den første sesongen som jeg ser ny og ne. Vurderer å kjøpe meg flere😉 Det er jo en morsom og spennende serie da. Ekstra morsomt er det da Buffy kommer hjem til moren sin etter at hun har rømt og innrømmer hvem hun egentlig er. De episodene er ubetalelige😉

Legg igjen en kommentar

