En smakebit på søndag: Syk Pike

Jeg henger meg på utfordringen fra bloggen Underhold meg: «En smakebit på søndag».  

Boka jeg leser nå er, som nevnt i flere tidligere innlegg, «Syk Pike» av Espen Holm. Dette er en spennende bok med mye driv, en ordentlig «page – turner» som trakk meg med  fra første side.

    Utdraget er fra s 54:

Med en gruppe biologer drar hun til Almaty, Kasakhstans gamle hovedstad. Byen ligger i det sørøstlige hjørnet av landet, ikke langt unna Afghanistan, der de endeløse slettene går over i stupbratte fjell. Før het byen Alma Ata. Innbyggerne døpte den tilbake til sitt gamle navnda Sovjetsamveldet gikk i oppløsning og landet ble selvstendig.

Her, på steppene sør for Sibir, samler hun DNA fra smågnagere og studerer utbredelsen av jordrotter. Det er i Kasakhstan hun skjønner hvordan hun skal gjøre det.

8 thoughts on “En smakebit på søndag: Syk Pike

  1. Det var en fin smakebit, Silje🙂 Jeg lurte litt på å velge denne boken til debutantutfordringen til Bokelskerinnen men har ikke gjort. Jeg gleder meg til å høre hva du syntes om boken.

    Flott blogg du har forresten, dette er mitt første besøk her og du er herved lagt ved på feed readeren min.

    • Tusen takk! Jeg har lest forskjellige bokblogger lenge, og så tenkte jeg at jeg skulle prøve litt selv🙂 Jeg var akkuratt inne på bloggen din og leste meg «bakover» – den er kjempebra!

  2. Hei🙂 Jeg er også innom for første gang. Oppdaget deg via Bokbloggene. Denne boka virker spennende, så nå venter jeg bare å høre hva du mener🙂 Så er det kjempefint å få flere bokbloggere med i gjengen!

Legg igjen en kommentar

