En smakebit på søndag: Black Swan Rising av Lee Carroll

Da er det igjen søndag, og jeg henger meg enda en gang på Underhold meg sin ukentlige utfordring En smakebit på søndag.

Utdraget denne gangen er fra en bok jeg skal til å begynne på: Black Swan Rising av Lee Carroll – og siden jeg strengt tatt ikke har begynt på den ennå, så kan jeg ikke si noe om hva jeg synes om den – men at forventningene er høye etter å ha lest diverse anmeldelser, det er sikkert!

 

Engraved in the silver was a swan, its neck arched and wings spread out as if about to take a flight – or in heraldry terms, a swan rising. Encircling the swan, reversed so that they would appear correct when pressed into wax, were the words Rara avis in terris, nigroque simillima cygno.

 » ‘A rare bird on earth, very much like a black swan,’ » my mother had translated for me. «That’s what you are, Garet, a rare bird. Unique. Don’t ever let anyone make you think you have to be the same as everyone else.»

 Side 13.

6 thoughts on “En smakebit på søndag: Black Swan Rising av Lee Carroll

  1. Virker som en veldig spennende bok, tror nok jeg skal lese den etter hvert å:) Ønskelista mi over bøker jeg må kjøpe er lang nå, kommer nok til å være fattig innen året er omme he he🙂 Fin blogg:)

  2. @ ~Moonstar~: Jeg bestilte kjapt etter at jeg hadde lest noen anmeldelser av den, rakk ikke innom ønskelisten min en gang🙂

    @ Ms Love: Har ikke kommet så langt, men jeg liker godt det jeg har lest.

    @ Elin: Tusen takk🙂 Vet hvordan det er med laaaaange ønskelister🙂

Legg igjen en kommentar

