Smakebit på søndag: Crescendo av Becca Fitzpatrick

Smakebiten i dag kommer nok en gang fra Crescendo av Becca Fitzpatrick. Sist hadde jeg ikke begynt på den ennå, det har jeg nå – og jeg liker den veldig godt så langt.

I pulled the ring out, and we inspected it in silence. I could tell just by looking at it that it would be loose on my thumb – definitely a man’s ring. It was made of iron, and the crown of the ring, where the stone typically sat, had a raised syamp of a hand. The hand was squeezed into a tight, menacing fist. The crown of the ring was charred black and appeared to have been lit on fire at some point.

«What the – ,»Vee began.

She stopped when I pulled out the paper. Scrawled in black Sharpie was a note:

THIS RING BELONGS TO THE BLACK HAND. HE KILLED YOUR DAD.

s 143

Bli med på Smakebit på søndag Ladybug sin ukentlige utfordring!

8 thoughts on “Smakebit på søndag: Crescendo av Becca Fitzpatrick

  1. Spennende saker!🙂 Jeg fullførte den første boka Hush, Hush for bare noen timer siden og var sånn passe innstilt på å få bestilt Crescendo, men nå klarer jeg nesten ikke vente! Litt dumt at jeg har brukt opp bok-kvoten (er det ett ord? xD) min for april allerede….😛

  2. Heldig du som har bokbord. Skulle hatt det jeg også, men fyller det ofte med annet rot istedet🙂 Og jeg må si at smakebiten din var meget kryptisk og gjorde meg veldig nysgjerrig🙂 Er også spent på hva du mener om de young adult bøkene har fått og skrev om i forrige innlegg. Har blitt flinkere til å like og lese young adult bøker jeg også. Blir jo inspirert. Skulle ønske det var slike bøker på 90 tallet da jeg var i tenårene. Da var det bare Grøsserne og noen andre serier å velge, men nå har visst young adult sjangeren nærmest eksplodert og det syns jeg er fint. Det vil helt sikkert få de unge til å lese mer og gi dem inspirasjon til å lese ofte🙂

    • Ja, jeg er helt enig. Jeg har også blitt mer nysgjerrig på YA bøker de siste årene, og synes det er bra at det kommer så mye spennende og interessant som fenger både «unge voksne» og «litt mindre unge voksne»😉

      Når det gjelder bokbordet, så ordnet jeg det i helga. Ble så lei av å ha masse bøker liggende foran de andre bøkene i hyllene, så nå har jeg stablet litt på et bord også. Vi får se hvor lenge det holder seg ryddig – har blant annet en katt som elsker å ligge på bordene i leiligheten, og hun RØYTER!🙂

  3. Veldig stemningsfullt bilde og spennende smakebit! Jeg har lest Hush, hush og har Crescendo(vel den ligger hos søsteren min som lånte den – hun mente forøvrig at den var mye bedre enn første bok), må få lest den snart!

Legg igjen en kommentar

