Dette synes jeg om: Crescendo av Becca Fitzpatrick.

Engler

Fra omslaget: (et utdrag):

Haunted by images of her murdered father, and questioning whether her Nephilim bloodline has anything to do with his death, Nora puts herself in increasingly dangerous situations as she searches for answers. But some things are better left buried, because the truth could destroy everything – and everyone – she trust.

Yes, yes, yes!!! Dette var en skikkelig god oppfølger! Jeg ble veldig glad i Hush hush da jeg leste den i vinter, og både gledet meg og gruet meg til å begynne på denne. (Har jo nylig hatt en litt dårlig opplevelse med en bok nummer to – se her for mer info :-)). Men det var ingen grunn til bekymring! Historien er spennende og velskrevet. Vi blir enda bedre kjent med hovedpersonen Nora, og jeg liker henne fremdeles godt – hun er en sympatisk heltinne.

Jeg synes at begge bøkene er veldig gode,  men de er også ganske forskjellige. Der Hush, hush fokuserer mest på forholdet mellom Nora og Patch – ispedd en god dæsj mystikk og mysterier, er det gåten rundt Noras far død som har hovedfokus i Crescendo. Hva skjedde egentlig den kvelden? Og hvem er morderen? Har det noe med de mystiske synene Nora har? Og hvor mye er egentlig Patch involvert? Kan Nora stole på ham? Jeg opplever på en måte Crescendo mer som en kriminalroman med overnaturlige overtoner enn forgjengeren, og det liker jeg godt (krim blir alltid tatt hjertelig imot i heimen).  Selvfølgelig har forholdet mellom Nora og Patch sin naturlige plass – men for å ikke røpe for mye, så sier jeg bare at de har sine utfordringer… Vi får også svar på noen spørsmål fra forrige bok, samtidig som vi selvfølgelig får flere ting å lure på… Og for en avslutning! En skikkelig cliff – hanger – som gjør at  jeg gleder meg stort til bok nummer tre!

Jeg anbefaler Crescendo på det varmeste!

4 thoughts on “Dette synes jeg om: Crescendo av Becca Fitzpatrick.

  1. Oppfølgere er alltid skumle når det gjelder bøker og filmer (blir alltid så skeptisk), men noen oppfølgere har jo positivt overraskende bra. Har enda ikke lest Hush,hush som står klar i hylla, men har tenkt å spare den til sommeren. Da har jeg tenkt å lese litt flere fantasyserier i slengen da jeg har bedre tid enn nå. Men jeg gleder meg! Og med tanke på at oppfølgeren har fått mye skryt fra deg så tipper jeg at den også er noe å se frem/glede seg til:) Jeg stoler på deg🙂

    • Takk, takk😉

      Jeg er storfornøyd! Og litt lettet, for jeg har også opplevd at oppfølgere ikke holder mål. Men Crescendo var utrolig spennende, og minst like bra som Hush, hush. Så gled deg🙂

  2. Så bra! Jeg gleder meg bare mer og mer til å lese den, men det er forsåvidt helt greit at den fortsatt ligger hos søsteren min. Jo lenger den ligger der jo kortere tid er det igjen før bok nummer tre kommer🙂

Legg igjen en kommentar

