Smakebit på søndag: Soulless av Gail Carriger.

I de siste dagene har jeg levd meg godt inn i livet til den litt snerpete peppermøen Alexia Tarabotti fra romanen Soulless av Gail Carriger. Vi er i et alternativt London på 1800 tallet der overnaturlige vesener er en naturlig del av sosieteten, og man kan drikke te oppe i dampdrevede luftskip. Sjangeren er Steampunk!

Alexia er et morsomt bekjentskap og jeg har humret og fnist meg gjennom store deler, men samtidig er det også mye spenning. Og smakebiten denne uka er av den skremmende sorten!

Only then did his set expression change. He grinned a slow lazy grin that crept across his waxy face the way oil spreads over water. His mouth was full of straight white squares, not teeth. Alexia was certain that smile would haunt her dreams for years to come.

s 99

Ta turen innom Ladybug sin blogg og les flere smakebiter, da vel 🙂

 

10 thoughts on “Smakebit på søndag: Soulless av Gail Carriger.

    • Ja, ganske så ekkel. Forløpig vet jeg ikke noe mer om ham, men jeg regner med at det vil forandre seg etterhvert 🙂 Liker boka veldig godt, i allefall.

  1. Flott smakebit 🙂 Jeg har lest denne og syntes den var veldig morsom, litt annerledes men da mener jeg annerledes i beste forstand 🙂

    Vi har også sett litt på Castle men dessverre ikke så mange episoder som vi gjerne skulle ha sett(har ofte vært noe annet som har skjedd mens det har vært på tv). Det er en ganske artig krimserie vil jeg si.

  2. Jeg gleder meg veldig til å lese anmeldelsen din til slutt! Akkurat nå har jeg innkjøpsstopp på bøker, men det må da fortsatt være lov å ønske seg bøker? 😉

    • Selvfølgelig er det lov å ønske seg bøker 😀 Jeg burde ha innkjøpstopp, men det er så mange bøker jeg har lyst på MED EN GANG… He, he 😉

Legg igjen en kommentar

