Smakebit på søndag: Coraline av Neil Gaiman.

Denne søndagen leser jeg Neil Gaimans Coraline. Dette er faktisk den første fortellingen jeg leser av ham siden den fantastiske serien Sandman. Og så langt liker jeg veldig godt det jeg leser!

Smakebiten er en liten dialog mellom Coraline og den svarte katten. Som katteelsker og utvalgt tjener for den skjønne bokpusen Narnia, er dette noe jeg kjenner igjen😉. Og det får meg til å undre; kanskje Neil Gaiman selv har en katt eller to?

 ‘Oh. It’s you,’ she said to the black cat. ‘See?’ said the cat. ‘It wasn’t so  hard recognising me, was it? Even without names.’

‘Well, what if I wanted to call you?’

The cat wrinkled his nose and managed to look unimpressed. ‘Calling cats,’ it confided. ‘tends to be rather overrated activity. Might as well call a whirlwind.’

‘What if it was dinnertime?’ asked Coraline. ‘Wouldn’t you want to be  called then?’

‘Of course,’ said the cat. ‘ but a simple cry of ‘Dinner!’ would do nicely. See? No need for names.’

s 44/45

Stikk innom bloggen til Ladybug og finn flere smakebiter, da vel🙂

5 thoughts on “Smakebit på søndag: Coraline av Neil Gaiman.

  1. Ah, Coraline er en fin bok! Jeg har lest den både som bok og som tegneserie og falt pladask for begge deler!

Legg igjen en kommentar

