Smakebit på søndag: Beautiful Creatures av Kami Garcia og Margaret Stohl

Jeg vet ikke helt hva det er med meg og sørstatsmystikk og sørstatsgotikk. Men det jeg vet er at det fascinerer meg enormt, både den gamle overtroen, hoodoo, magien, sumpene, dampen og plantasjene. Jeg storkoser meg med romaner som tar plass i byer som New Orleans og  småsteder Deep South, og da særlig hvis de også inneholder mystikk.  Boka jeg leser nå er en slik bok. Den er utrolig velskrevet og spennende, og jeg tar meg i å nilese for å få vite mer, samtidig som jeg prøver å lese sakte for at boka skal vare lenge. Boka jeg leser er Beautiful Creatures av Garcia og Stohl, og det er her smakebiten kommer fra:

She opened her eyes and smiled. ‘I want to hear the rest. I want to hear how you saved my life.’

‘I don’t even remember how I got there, and then I couldn’t find you, and your house was full of all these creepy people who looked like they were at a costume party.’

‘They weren’t.’

‘I figured.’

s 275

Smakebit på søndag er den ukentlige utfordringen til Ladybug.

14 thoughts on “Smakebit på søndag: Beautiful Creatures av Kami Garcia og Margaret Stohl

    • Må vel innrømme at coveret har litt å si for meg også…. Ikke det at jeg ikke kjøper bøker med kjedelige covere, men dersom jeg har muligheten til å velge, så velger jeg det jeg liker best 🙂 Et godt eksempel er The Replacement, jeg var veldig fornøyd da jeg fikk det amerikanske coveret med barnevogna og ikke den engelske med modellgutten.

    • Stemningen er nok den samme, men den handler om andre ting enn den filmen. Men både filmen og boka har jo den gode sørstatsmystikk/gotikk – atmosfæren som jeg liker så godt.

  1. Det hadde vært morsomt å bo på et slikt sted. Nær sumper med gresshopplyder. Det hadde jo vært trivelig selv om slike steder har litt spooky atmosfære etter mørkets frembrudd 😉

    • Det hadde i allefall vært spennende å vært der en stund, tror det ville blitt for varmt og fuktig for min smak over lengre tid. Men jeg har veldig lyst til å ta en tur Deep South en sommer 🙂 Og så blir det jo ekstra spennende med litt mystikk og sånt 😉

Legg igjen en kommentar

