Mini – «Dette synes jeg om»: Faefever av Karen Marie Moning (Fever #3).

Jeg nevnte i omtalen av Bloodfever at det var vanskelig å skrive en fullstendig omtale av boka, fordi serien består av en historie delt inn i fem bøker. Det er, om mulig, enda vanskeligere med bok nummer 3; Faefever. Så dette blir mer en oppsummering av hva jeg synes så langt i serien. Og fordi jeg ikke vil ødelegge opplevelsen for dere som ikke har lest bøkene ennå – og jeg oppfordrer alle til å lese den, for så bra er denne serien- så blir det hele litt overfladisk.

Faefever fortsetter der Bloodfever sluttet, vi er i den samme bakgata, Mac ligger fremdeles i en sølepytt og hun har for første gang virkelig SETT den mørke boka Sinsar – Dubh. Vi blir dratt rett inn i handlingen, og befinner som sammen med Mac fra første setning i kapittel 1. Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg lever meg helt og fullstendig inn i Macs historie, så jeg føler virkelig at jeg ER der og opplever det samme som Mac (Men jeg er mer den pysete venninna som gjemmer seg litt og som titter frem for å se om faren er over…). For det er nemlig konstant fryktelig spennende og faktisk ganske så skummelt til tider! Og jeg LIKER det!!

Mac forsetter å utvikle seg som Sidhe – seer, men hun er fremdeles både morsom og tøff, og det skaper flere kostlige øyeblikk – jeg sier bare: MACHALO😀. Hun er stadig på jakt etter svar – og hun finner noen; vi får vite (litt) mer om Barrons, vi blir kjent med flere Sidhe – seere og andre potensielle hjelpere/motstandere, vi får mer kjennskap, muligens, til Alinas morder og lærer mer om de lyse og mørke feene. Monings univers fascinerer meg bare mer og mer.

Stemningen i Faefever er mørkere enn i de foregående bøkene, vi merker at det bygger opp mot noe voldsomt og det hele kuliminerer i …. ja, det vil jeg ikke si, men det er intenst! Og slutten…. en gigoman cliffhanger! Jeg er overlykkelig for at jeg har Dreamfever klar!

Her er forresten omtalen min av Fever #1: Darkfever.

6 thoughts on “Mini – «Dette synes jeg om»: Faefever av Karen Marie Moning (Fever #3).

  1. Tilbaketråkk: En liten “Dette synes jeg om”: Dreamfever av Karen Marie Moning (Fever #4) « siljes skriblerier

  2. Tilbaketråkk: Boktema: Min favorittserie. « siljes skriblerier

Legg igjen en kommentar

