Smakebit på søndag: Shadowfever av Karen Marie Moning.

Da var det søndag igjen, og tid for Ladybug sin faste utfordring Smakebit på søndag! Jeg er fortsatt febril, og leser nå den siste romanen i Monings Fever – serie: Shadowfever. Det er fantastisk lesing, men jeg har ikke kommet veldig langt. Jeg har hatt en travel uke der koselesing har kommet i 2. rekke.

Stemningen i Shadowfever så langt er helt annerledes enn i de foregående bøkene, og jeg føler meg både nummen og trist… (Og dette er ikke en dårlig ting, boka er minst like bra som de forrige. Det er bare jeg som lever meg veldig inn i handlingen her :-))

Smakebiten kommer fra side 55/56:

I’m focused – so focused on my goal that, by the time I realize what I’ve done, it’s too late.

I don’t know what makes me look down, but something does.

I freeze.

I’m at a crossroads, the intersection of two halls.

I can go east, west, north or south – if such directions exist in the House – but whichever way I choose, the floor is the same color.

Black.

14 thoughts on “Smakebit på søndag: Shadowfever av Karen Marie Moning.

  1. Er bøkene like bra,, selv om du føler deg nummen og trist, eller mener du at denne boken ikke er så bra som de andre?

  2. Hmm. Jeg vurderer sterkt å kjøpe disse bøkene etter å ha hørt deg friste med dem så lenge! (Det er ikke ut som om norske bibliotek har tenkt å kjøpe dem inn, selv om det kan være at Deichmann gjør noe med det når de åpner igjen). Uansett, bøkene høres virkelig bra ut!

  3. Jeg har også blitt fristet til å prøve meg på disse bøkene etter å ha lest om dem her hos deg… Spørs vel om jeg ikke skal plukke opp den første boka på et eller annet tidspunkt. :p

Legg igjen en kommentar

