Boktema: Den beste boka jeg har lest i år – så langt.

Anette har lenge hatt spennende og morsomme temaer på bloggen sin, blant annet favoritter på alle bokstavene i alfabetet! Jeg oppdaget den litt sent, så jeg har bare heiet fra sidelinjen og kost meg med alle tipsene jeg har fått. Nå er alfabetet gjennomgått, så nå er hun klar med et nytt tema, og jeg vil være med🙂

Temaet denne uka er altså: Den beste boka jeg har lest i år – så langt.

Jeg føler at jeg har lest veldig mange gode bøker i år, og derfor blir det egentlig vanskelig å plukke ut en bok – jeg har i tillegg litt utfordringer  med å begrense meg – men skal prøve.

Når jeg ser på terningkast oversikten min her inne, så ser jeg at 6 bøker skiller seg ut. Det er disse som har fått terningkast 6, og kommet blant favorittbøkene mine. Så da var det å velge en av dem, da….

…gruble, gruble…..

Valget faller på The Replacement av Brenna Yovanoff. Det er en YA  – roman om Mackie som ikke er som de andre innbyggere i byen Gentry. Han er en bytting som sakte men sikkert er i ferd med å dø i vår verden. Jeg falt pladask for Mackie og hans forhold til søsteren og bestekompisen, samt beskrivelsene av underverdenen Mayhem og de underjordiske. Det var som å se en film av Tim Burton – vakkert og groteskt. I tillegg er det flere referanser til favorittfilmen min, Donnie Darko – trenger jeg si mer?

Vil du vite mer om hva jeg likte ved The Replacement, og hvorfor, så er omtalen her.

8 thoughts on “Boktema: Den beste boka jeg har lest i år – så langt.

Legg igjen en kommentar

