Smakebit på søndag: Frost av Marianna Baer.

Da er det søndag igjen, og det er klart for Ladybug sin faste post Smakebit på søndag. I dag har jeg funnet frem den neste boka i «Skal – lese – haugen» min; Frost av Marianna Baer. Romanen er YA, og blir beskrevet som en moderne versjon av den gotiske spøkelseshistorien. Det er virkelig noe som trigger nysgjerrigheten min!

Smakebiten er fra den første siden:

Before I lived there, before any of this happened, I imagined Frost House as a sanctuary. It crouches on the northern edge of Barcroft Academy in a tangle of lilac and evergreen bushes, shadowed by oaks and sugar maples. Hidden enough that I didn’t even know it existed until junior year, when I chased a field hockey ball through the underbrush into its backyard. I assumed the white – clapboard cottage was a faculty member’s house. Most Bancroft dorms are three-story brick buildings; this was a weathered old Victorian, small and squat, with a wraparound porch and a mansard roof hugging the secod floor. The kind of place a family would live. The first time I saw it, I could almost hear a whispered call mingling with the soft rattle of leaves: Come inside, come inside…

s 3.

Flere smakebiter finner du hos Ladybug, og kanskje du også har lyst til å være med?

18 thoughts on “Smakebit på søndag: Frost av Marianna Baer.

  1. Hehe. Hanna gjør mye rart, hun er mer enn bare litt merkelig, faktisk ganske gal så hun og byen passer jo bra sammen. Men, det gjør henne ganske interessant å lese om. «Slice of Cherry», neste bok satt i Portero, er visst like vill.

  2. God smakebit. Fikk lyst til å lese denne, men tenkte å se om jeg fant noen bloggomtaler av den først, for å se om den er like spennende som den virker.

    • Dette er faktisk en bok som jeg kjøpte ganske impulsivt etter å ha lest om den hos Rufsetufsa. Jeg har ikke lest noen omtaler av den selv ennå, men jeg både håper og tror at den er veldig bra .-)

  3. En spennende smakebit. Biblioteket jeg jobber på er ganske skrantent når det gjelder engelske bøker, men jeg tror nok jeg vil lete litt etter denne. Den hørtes spennende ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

