Boktema: Min favorittserie.

Da var det torsdag igjen, og Anette er klar med et nytt boktema! Det er alltid spennende å se hva temaet blir, synes jeg – og jeg ble ikke skuffet denne gangen heller🙂

Temaet er: Min favorittserie!

Det er flere serier jeg liker veldig godt; Sagaen om Isfolket er den aller første, og hittil den eneste, kioskserien jeg fullførte, og den har en egen plass hos meg. En annen serie jeg synes er utrolig bra er Harry Potter. Allikevel er det ikke disse to  jeg velger å trekke frem i dag, men heller to serier som jeg har lest/ startet på i år og blitt  fullstendig forelsket i.

Den første serien leste jeg nesten i ett strekk tidligere i høst, og det er lenge siden jeg har levd meg slik inn i noen bøker. Her snakker vi boksluking opphøyd i tredje! Den er mørkt, den er spennende og den har en utrolig flott hovedperson som gjennomgår en rivende utvikling fra start til slutt. Serien er selvfølgelig Karen Marie Moning sin Fever – serie. Bloggen min forvandlet seg til en Fever – blogg i august/september – det vil si at jeg skrev mye om serien i denne perioden! Derfor nøyer jeg meg med å si: Les den, du vil ikke angre! (Omtale 1, 2, 3, 4 og 5).

Den andre serien er bøkene om Alexia Tarabotti, The Parasol Protectorate serien til Gail Carriger. Jeg har bare lest de to første bøkene i serien: Soulless og Changeless, men de to neste ligger på bokbordet og venter. Serien er en herlig blanding av overnaturlige vesener og hendelser, 1880 – talls britisk etikette og steampunk. Det er både morsomt og vittig, samtidig som det også er mysterier og spenning. Gail Carriger har skapt noen helt fabelaktige karakterer, hovedpersonene Alexia Tarabotti og Lord Maccon er selvfølgelig  store favoritter hos meg – særlig samspillet dem i mellom, men det er de fantastiske bipersonene Miss Hisselpenny og Lord Akeldama som får meg til fnise, humre og rett og slett gapskratte. Hvis du synes en blanding av Jane Austen og P.G Woodhouse ispedd en god dose steampunk og paranormale saker høres fristende ut, så bør du virkelig lese denne serien🙂

Hva er din favorittserie?

9 thoughts on “Boktema: Min favorittserie.

  1. Bare på grunn av den genuine entusiasmen din har jeg kjøpt den første boka i Fever-serien.😛 Sånn er det når jeg lar meg rive med av andre bloggere😉

  2. Jeg skal lese Soulless snart! Forhåpentligvis ligger den under juletreet mitt i år, og så kan jeg lese den i vintermørket. Og så håper jeg du leser de to siste i serien snart, slik at jeg vet om jeg trenger å holde av plass til dem også;-)

Legg igjen en kommentar

