Boktema: Denne boken leser jeg nå.

Ny torsdag og selvfølgelig nytt boktema hos Anette! Denne gangen spør hun:

Hvilken bok/bøker leser du nå?

Som vanlig leser jeg bare en bok av gangen, og det er noe som fungerer fint for meg (selv om jeg godt kunne ønske at jeg klarte å konsentrere meg om flere samtidig). Boka jeg leser nå er Daughter og Smoke and Bone av Laini Taylor. Det er en YA fantasy/paranormal  – roman, og jeg liker den utrolig godt så langt!

Vi møter den 17 – årige kunststudenten Karou. Karou er ikke som alle andre, hun kan snakke mange språk, både menneskelige og mindre menneskelige,  håret hennes vokser ferdig blåfarget ut av hodebunnen hennes og hun er oppvokst i butikken til Brimstone og hans medarbeidere – en gruppe monsterliknende vesener som kaller seg chimaera.

Romanen er utrolig velskrevet, og jeg har tatt meg i å ville markere avsnitt med markørtusj flere ganger! Jeg suger til meg atmosfæren – Karou bor nemlig i Praha – og jeg føler nesten at jeg er der jeg og ! (I tillegg til de andre stedene hun reiser til, men det skal jeg ikke gå inn på nå).

Hva leser du akkurat nå?

21 thoughts on “Boktema: Denne boken leser jeg nå.

  1. Fikk veldig lyst til å lese den siden du nevner at handlingen er i Praha. Der har jeg vært to ganger. Det er en vakker by, spesielt om kvelden. Da er byen skikkelig vakker når den lyser opp i mørket fra forskjellige spesielle bygninger. (Vanskelig å forklare). Uansett et vakkert sted på dagtid og kveldstid, men skikkelig magisk om kvelden med alle bylysene🙂 *drømmer meg bort*

  2. Denne fikk jeg virkelig lyst til å lese. Men som vanlig – den finnes ikke på norske bibliotek. Er den helt ny? (Håper den skal komme etterhvert!)🙂

  3. oj,høres ut som en fin bok! Skal notere med tittelen!:) blitt bitt av YA fantasy bøker selv.

    SV;Det er den! Synes Nils Gilje(forfatteren av boken) skriver på en bra,men ikke for tung måte heller.

  4. Jeg tror det er lurt å lese bare en bok om gangen, og det skal jeg også gjøre så snart jeg er ferdig med de jeg holder på med. Det funker best for meg til vanlig, men i år hopet det seg plutselig opp i forbindelse med lesesirkler og sånn.

    Jeg leser fortsatt i Greven av Monte Christo, hvor de for øyeblikket befinner seg på karnevalsball i Roma på 1800-tallet… Magisk, det også!🙂

  5. Jeg har prøvd å lese flere bøker samtidig, men det går ikke så bra for meg he he:) Så holder meg til en om gangen:) Høres ut som en spennende bok:)

    • Jeg har prøvd meg på to bøker, jeg og, men det blir til at jeg leser ferdig den ene og så leser jeg videre på den andre – så da kan jeg jo like gjerne holde meg til en🙂

      Boka anbefales.

  6. SV;Samme her også:) Sånne fagbøker er sjeldne inspirerende og godt skrevet! Så jeg ble glad for å få denne her,eller jeg har ikke den på pensum nå.men hadde den i fjor.

Legg igjen en kommentar

