Oppsummering av uka og smakebit på søndag.

Denne uka har jeg flakset hit og dit, og egentlig ikke fått lest så mye – eller det blir feil – jeg har lest, men ikke de bøkene jeg egentlig vil lese. Det har gått mye i pensum denne uka, med andre ord. Nå har jeg levert inn høstens femte oppgave, så her går det unna! Lærerikt, spennende og litt slitsomt til tider.

På onsdag tok jeg toget inn til Oslo, der var det nemlig Bokcrossings – møte. Jeg er nok ikke helt klar for å skille meg av med noen bøker ennå, men det var ikke i derfor jeg dro dit. Jeg skulle nemlig møte to av mine favorittbloggere! Jeg hadde skikkelig med sommerfugler i magen, og det var en lettere nervøs Silje som ruslet bort til La Baguette på Oslo S… Det hadde jeg ingen grunn til; Line og Ingalill var like koselige, hyggelige og morsomme i virkeligheten som i bloggland 🙂 Jeg gleder meg allerede til neste treff – og da er jeg kanskje klar for å kvitte meg med en bok eller to også?

Ellers så har jeg kost meg med Anna Dressed in Blood av Kendare Blake når jeg har hatt mulighet til det. Har noen få sider igjen og nå er det virkelig spennende! Siden jeg allerede har delt en smakebit fra boka tidligere, så er smakebiten denne søndagen fra boka jeg skal begynne på nå i kveld: Bad girls don’t die av Katie Alender. Det er en YA roman som jeg har fått lånt av Mari, og jeg gleder meg til å ta fatt på den! Jeg har nemlig hørt rykter om at det blant annet er en nifs dukke i historien – og nifse dukker er noe av det skumleste jeg vet om 🙂

Smakebiten er fra baksideteksten:

I opened my eyes to see Kasey sitting on the edge of my bed, luminous in the blue moonlight. «Kasey,» I said, «what…?» Behind her the door gaped open, into the dim hallway.

«Hello, Alexis,» Kasey whispered. «I saws you  in the dark.»

«What are you talking about?»

In the low light, everything seemed drained of color, like it was happening in black-and-white. Even Kasey’s eyes shone bright black with flecks of white.

But she didn’t answer-

Now I was wide awake. «What do you want, Kasey?»

She ignored the question, «Come play with me, Alexis,» she said, and her eyes burned brighter. «Come outside and play with me.»

Flere smakebiter finner du hos Flukten fra virkeligheten.

18 thoughts on “Oppsummering av uka og smakebit på søndag.

  1. Ditto! – til hyggelig møte – og når det gjelder å kvitte seg med bøker lærer du nok. Tror både du og Line trenger noen lekser der -).

    Skumle dukker er det verste jeg vet – og skumle tivoli – med karusellmusikk Dette er også hovedgrunnen til at jeg ennå ikke har lest Gaute Heivoll. Dukka på coveret gjør meg redd og svimmel.

    (psstt, hvis du vil låne brotherhoodbøker er det bare å gi lyd.
    See, jeg skjønner det der med å holde på bøkene sine, likevel -)

    • Ja, tivoli og freak – show er nifse greier….

      Jeg satser på at jeg blir bedre til å gi fra meg bøker etterhvert 😉 Kanskje jeg kan låne Brotherhoodbøkene på nyåret en gang?

  2. Jeg er heller ikke noe glad i skumle dukker. Men jeg er ikke så ille som en slektning av meg, han kan ikke overnatte på noe rom hvor det befinner seg dukker 🙂 En spennende, og skummel, smakebit!

  3. Veldig hyggelig å møte deg, og supert at det fristet til gjentakelse! Husk at det ikke er noen plikt å sende bøker ut i verden, og at det kan være ok å låne med seg en bok hjem i ny og ne:-)

    Ingalill: Jeg har lært mine lekser her i livet, etter tredve er det helt umulig å lære noe nytt. Heretter og ut seiler jeg motstandsløst i medvind:-)

  4. Haha, nifse dukker ja! Husker et par spøkelsesfortellinger vi brukte å fortelle i vennegjengen da jeg var lita jente, som handlet om dukker som ble levende/forandret seg. I en av fortellingene ble dukken lagt under senga en natt, og så vokste neglene på dukken opp gjennom senga og spiddet den stakkars lille jenta som eide den… Husker ikke noe mer om hva og hvorfor i historien bortsett fra den detaljen, den sitter som spikret, hehe 😉

    Lovende smakebit!

    • jeeeezez – det var det skumleste jeg har hørt
      , et under at du fortsatte som bokleser.

      (psstt, Line, jeg tar det tilbake, du har selvfølgelig helt rett, etter 30 er man helt ulært, noen kan uansett alt som 14, og det var rosateit av meg og forslå lekser og nye triks. La oss hvile mykt på utlærdbølgen – alle sammen -)

  5. Så spennende å møte andre bloggere i virkeligheten. Lurer jo ofte på hvem dere er alle sammen:-) Denne boken må settes både på leseliste og innkjøpsliste. Har en del elver som spør etter grøss, og jeg synes alltid det er litt vanskelig.

Legg igjen en kommentar

