Smakebit på søndag: Forførende ondskap av Rebecca James.

Da er det søndag igjen, og ukene flyr jo så fort at det til og med er 1. søndag i advent i dag! Snart jul!

Forrige søndag startet jeg på The Monstumologist av Rick Yancey, og likte godt det lille jeg har rukket og lese. Plutselig gikk det nemlig opp for meg at Bokbloggturneen for Våk over meg av Amy Plum skulle være førstkommende uke – og da måtte jeg selvfølgelig prioritere den. Omtale kommer på onsdag, men jeg kan si så mye at jeg har kost meg i Paris sine gater!

Narnia syntes hun hadde fått litt for lite spalteplass i det siste, så her er hun - heimens bokpus.

Det logiske nå ville være å fortsette på The Monstrumologist, men greia er at når jeg blir så oppslukt i en bok som Våk over meg, så forsvinner på en måte den andre historien ut av hodet – jeg føler at jeg må begynne helt på nytt for å få med meg detaljene… Og det skal jeg gjøre snart, men det var altså en annen roman som trakk litt mer – Rebecca James’ Forførende ondskap – Sannheten om Alice. For å si det kort og greit; den fenger – veldig!

Hun legger hånden på brystet og lukker øynene. «En mystisk kvinne med en tragisk fortid.»

Det forbauser meg hvor nær sannheten Alice har kommet. Jeg føler meg utsatt og utilpass og må kjempe mot trangen til å løpe og gjemme meg. Sånn at hemmeligheten min er trygg. Jeg er redd Alice kommer til å fortsette på denne samtalen, spørre meg ut til hun vet alt, men i stedet ser hun seg om i rommet og rister på hodet.

s 46

Smakebit på søndag er en fast spalte på bloggen til Mari – Flukten fra virkeligheten – ta en titt innom der for flere smakebiter.

18 thoughts on “Smakebit på søndag: Forførende ondskap av Rebecca James.

    • Hun hadde en liten luftetur for en måned siden da hun hoppet fra balkongen i andre etasje – både mor og pusedatter var lettere sjokkert – Jeg: Hjelp, hvor er Narnia!!, Narnia: Hjelp, jeg ble VÅT på potene!!!

      Nå foretrekker hun å slappe av innendørs🙂 Hun hilser til Turbo!

Legg igjen en kommentar

