Trailer tirsdag: A Great and Terrible Beauty av Libba Bray

Et forfatterskap som jeg både er blitt oppmerksom på og veldig nysgjerrig på er Libba Bray sitt. Jeg har inntrykk av at hun skriver i flere forskjellige sjangre, og romaner som Going Bovine og Beauty Queens har fått strålende omtaler rundt omkring i nettverdenen. Historiene virker både kreative, spennende og småsprøe, og det liker jeg.

Det er spesielt en serie av Libba Bray som jeg har lyst til å lese, og det er Gemma Doyle – triologien: A Great and Terrible Beauty, Rebel Angels og The Sweet Far Thing. Serien foregår i Victoriatiden og den er både overnaturlig og en oppvekstroman – aktig. Den frister veldig, så jeg kan ikke se bort i fra at det blir noe Libba Bray i 2012😉

Trailer tirsdag er Maria sin faste tirsdagspost, og jeg henger meg på når jeg finner en boktrailer jeg vil dele med dere.

8 thoughts on “Trailer tirsdag: A Great and Terrible Beauty av Libba Bray

  1. Jeg har ‘Beauty Queens’ i hylla, har hatt store planer om å lese den i et par måneder nå, men så har jeg vært opptatt med så mye annet. ‘A Great and Terrible Beauty’ var en fin tittel. Høres interessant ut.

    • Beauty Queens virker som en morsom roman, så jeg ser virkelig frem til å høre hva du synes om den etterhvert.

      Jeg liker også tittelen «A Great and Terrible Beauty» – den er foruroligende og gjør i allefall meg nysgjerrig🙂

Legg igjen en kommentar

