Boktema: Denne boka leser jeg akkurat nå.

Det er torsdag og tid for Anettes boktema. I dag skal vi fortelle litt om boka eller bøkene vi leser akkurat nå.

Jeg leser, og har lest en stund, på Ally Carter sin Herlig Uærlig. Katharina Bishop – 1. klasses svindler. Det er både en lettlest og festlig ungdomsbok, så det er ikke derfor lesingen går litt tregt for tiden, det er bare mye annet som skjer i disse førjulstider🙂

I Herlig Uærlig møter vi Katharina ‘Kat’  Bishop som er oppvokst med en far som er kunsttyv, og som tok tidlig på seg rollen som farens hjelper. Når boka starter har hun, på uærlig vis selvfølgelig, kommet inn på en av USAs mest prestisjetunge kostskoler og prøver å leve et ærlig liv. Det går ikke i lengden, og da faren urettmessig (?) blir beskyldt for å ha stjålet kostbare kunstverk fra en mafioso setter Kat og vennene hennes å frikjenne faren og stjele tilbake maleriene.

Jeg er på de siste sidene, så en omtale kommer nok i morgen eller lørdag. Siden jeg er i «lese – på – norsk» – modus for tiden så heller jeg veldig mot å starte på Chevy Stevens’  thriller Fortsatt savnet eller Lotte & Søren Hammer sin krimroman Udyr etter denne.

Hvilke bøker leser du akkurat nå?

Bildet er lånt fra Bokelskere.

15 thoughts on “Boktema: Denne boka leser jeg akkurat nå.

  1. Denne boka er så artig å lese! Jeg fikk lydbok av nummer to som leseeksemplar i vår, men har ikke kommet skikkelig i gang med den ennå. Ser fram til omtalen din.🙂

  2. Hei, jeg lurte på om du kunne anbefale meg noen bøker som er sånn .. tja, sånn bøker som man ikke klarer å legge ifra seg.🙂 Altså spenningsbøker !

    Takktakk!😉

    • Hei Nora.

      Jeg har lest flere helt fantastiske og spennende bøker i år, så her er en liten liste med noen av dem: (Jeg har skrevet omtale av alle, så det er bare å søke på bloggen, og så er det flere tips under «terningkastene»).

      – Divergent av Veronica Roth. Dystopia som jeg faktisk likte bedre enn Hunger Games. Veldig, veldig bra, med andre ord.
      – Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor. Både spennende og vakker fantasy (årets store bokkjærlighet for min del :-)). Den kommer på norsk i januar: Mørk Engel.
      – The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin. Skummel, ekkel og merkelig – men på en god måte.
      – Beautiful Creatures av Kami Garcia og Margaret Stohl. Sørstat, mystikk, overtro og overnaturlige vesener. Stor favoritt!
      – Miss Peregrine’s home for peculiar children av Ransom Riggs. Original roman der gamle fotografier har en sentral rolle. Creepy🙂

      Håper du fikk noen tips🙂

      Kos deg videre i jula.

      Hilsen Silje

  3. Im truly enjoying the design and layout of your blog. Its a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Great work!

Legg igjen en kommentar

