Smakebit på søndag: Sirkelen av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren

Det er igjen søndag og klart for Smakebit på søndag, Maris ukentlige post. Jeg leser fremdeles Sirkelen av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren. Sist hadde jeg akkurat startet på romanen, nå er jeg godt inne i handlingen. Dette er en slik bok som du bare bli sugd rett inn i, og jeg merker at både tiden og sidene flyr når jeg setter meg ned for å lese. Sirkelen er et spennende bekjentskap som jeg virkelig koser og grøsser meg med  :-)

Smakebiten er fra s 196:

På gulvet er det tegnet en stor, hvit sirkel. Midt i den er det en mindre sirkel, omtrent en halv meter i diameter. Inni den igjen er det et ukjent symbol. Både Minoo og Vanessa står innenfor den største sirkelen.

Minoo bøyer seg fram og drar forsiktig med pekefingeren over den ytre linjen. Den føles tykk og klebrig. Og varm. Hun trekker til seg hånden.

«Vi må ut herfra,» sier Vanessa.

Du finner flere smakebiter her. Kanskje du har et utdrag du vil dele med oss også?

22 thoughts on “Smakebit på søndag: Sirkelen av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren

  1. Så spennende, ser at det er mange som leser denne for tiden. Må nesten legge den til leselisten jeg også😀 Fin smakebit!

  2. Koselig bilde🙂 Jeg ble veldig positivt overasket over denne, er ikke ferdig med den men synes absolutt at den så langt lever opp til hypen.

  3. Så bra at du synes det. Jeg skal straks begynne på den (jada, jeg vet at straks er relativt :-)), og gleder meg til å lese den etter å ha lest så mange fine omtaler🙂

Legg igjen en kommentar

