Smakebit på søndag: Et sted i nærheten av Cecelia Ahern.

Jeg har nettopp startet på en ny bok; Et sted i nærheten av Cecelia Ahern. Ahern er et relativt nytt bekjentskap for meg, jeg har kun lest PS. Jeg elsker deg tidligere, men det var en roman jeg likte godt. Jeg har lest flere positive omtaler av denne og de andre bøkene hennes den siste tiden og jeg har lagt merke til at beskrivelser som sjarmerende og magisk ofte nevnes sammen med romanene. Magiske leseopplevelser er jeg alltid på jakt etter, og sjarmerende er jo også …. ja, sjarmerende🙂

Smakebiten kommer fra side 11:

Kanskje var det derfor dette hendte meg. Kanskje var det slik at jeg hadde brukt så mange år på å endevende livet mitt og lete etter alt mulig at jeg hadde glemt å lete etter meg selv. Et  eller annet sted hadde jeg glemt å finne ut hvem og hvor jeg var.

Tjuefire år etter at Jenny- May Butler ble borte, forsvant jeg også.

Dette er min historie.

Smakebit på søndag er Mari sin faste post der vi kan dele smakebiter fra bøkene vi leser med hverandre. Gå inn her så får du mange lesetips, og kanskje du vil bli med selv også?

26 thoughts on “Smakebit på søndag: Et sted i nærheten av Cecelia Ahern.

  1. Jeg må tilstå at jeg har hatt litt små-fordommer mot skikkelig chick-lit, men har bestemt meg for at året i år skal jeg lese flere bøker innen denne sjangeren og se om jeg faktisk liker dem. Cecilia Ahern er en av forfatterne som står på listen min. Magiske leseopplevelser kan man ikke få nok av.

    • Jeg er ikke velbevandret innenfor denne sjangeren, selv om jeg hadde en periode for noen år siden der jeg slukte den ene boka er rosa enn den andre. Ahern her har jeg bare hørt gode ting om, og så kan jeg anbefale Marian Keyes og Jennifer Weiner, de skriver chick – lit med substans🙂

  2. Jeg har sett filmen «PS, I love you» (og den var tåredryppende fin), men der stopper mitt forhold til Ahern også. Jeg har en tendens til å overse alt som kan minne om chick-lit i bokform, så jeg kjenner meg igjen i det Bokelskerinnen skriver…😛 Jeg må jo si jeg ble nysgjerrig på smakebiten, da.

    • Som jeg skriver over, så er ikke chick – lit det jeg leser mest av😉 Men det finnes noen perler der og; Marian Keyes og Jennifer Weiner er to gode. Er spent på Ahern, da,

    • Et lite OBS til Julie: Filmen er totalt forskjellig fra boka. Skulle nesten ikke tro den var basert på boka, så mange store (og da mener jeg STORE med blokkbokstaver) forandringer var gjort. I boka ligger hele handlingen i Irland, blant annet.

  3. Jeg bare elsker disse bøkene! Nå har jeg lest de fleste av dem utenom PS. Jeg elsker deg.

    Jeg holder også på med Et sted i nærheten akkurat nå (Den er min jobb bok – dvs boken jeg leser i om ettermiddagen når det er stille på jobb :-))

    • Så godt å høre, da har jeg flere gode lesetimer å se frem til i Aherns selskap🙂 PS. Jeg elsker deg er fin og gripende, Og så er jeg imponert over at hun skrev den når hun var i begynnelsen 20 – årene!

  4. Har lest et par bøker av forfatteren, og synes vel bøkene er sånn midt på treet. Helt greie, men tror ikke jeg kommer til å lese flere av henne.

  5. @Bokelskerinnen: Jeg vil anbefale deg Fritt Vilt og I dine sko av Jennifer Weiner og Er du der ute? og For god til å være sann av Marian Keyes. Jeg har bare lest dem på norsk,så jeg har ikke de engelske titlene🙂

Legg igjen en kommentar

