Smakebit på søndag: Unlovable av Sherry Gammon

Jeg er for tiden oppslukt i Sherry Gammon sin ungdomsroman Unlovable, den første boka i Port Fare – serien. Den er ganske annerledes enn mye av det jeg har lest det siste året, både tematisk og sjangermessig. Her er det ingen fantasy eller overnaturligheter, men mer en beinhard, grå og trist realisme som skildres, men jeg aner allikevel noen små lysglimt og et lite håp – selv om smakebiten jeg har valgt ikke viser så mye av det…

«Where’s the light switch?» I reached around him, flipping it on. I cringed as my mom flung her hands up to block the light from her eyes. None of my friends had ever seen my mom before,  not even Zack.

«Turn that thing off! Can’t you see I’m trying to sleep, you selfish little brat.» She slowly sat up on the edge of the couch.

ca 35% – leser på Kindle.

Smakebit på søndag er Mari sin faste post, gå inn på bloggen hennes og sjekk ut flere smakebiter. Det er kjempefint om du vil være med selv også🙂

 

21 thoughts on “Smakebit på søndag: Unlovable av Sherry Gammon

  1. Dette var en spennende smakebit! Jeg liker bokframsida også. Det er vakkert, til tross for det grusomme den rommer. Tror jeg kunne tenke meg å lese boka.

    • Ja, coveret er vakkert og det var det som dro meg til boka i utgangspunktet. Det passer egentlig veldig godt til stemningen i boka og til følelsen av å være «uelsket».

  2. Fin smakebit! Jeg er spent på hvordan du liker denne «beinharde realismen» i forhold til de mange fantasybøkene du leser?🙂

    • He he, ja. Denne måneden så har jeg jo lest to bøker som er utenfor «komfortsonen» min, og som tar for seg vanskelige og vonde temaer: Ingen skal høre hvor stille det er av Kroneberg (helt fantastisk) og nå denne.

    • Jeg er snart ferdig med romanen, og akkurat nå er jeg litt ambivalent – det er mye jeg liker, men det er også en del ting som jeg stusser over. Får se hvordan det utvikler seg nå på slutten😉

Legg igjen en kommentar

