Trailer tirsdag på en onsdag: The Woman in Black av Susan Hill

En gang på 80 – tallet lurte jeg bestemoren min til å se en film med meg. Den gikk på lørdagskvelden, på nattkino, og jeg fikk egentlig ikke lov til å se filmer så sent – i allefall ikke skumle filmer…  Men på en eller annen måte hadde jeg fått med meg at akkurat den lørdagen så skulle det gå en veldig skummel film på TV, en film som virket så spennende og interessant at den da 7 – 8 år gamle Silje la en plan. Planen var ikke avansert, den var heller svært enkel – jeg ville tilbringe helgen hos besteforeldrene mine i nabohuset – og det fikk jeg selvfølgelig lov til🙂 Resten av planen gikk ut på å få bestemoren min til å ville se den aktuelle filmen – noe som viste seg å være veldig lett, og så måtte jeg overbevise henne om at jeg burde se den sammen med henne. Det gikk også greit. Problemet var bare at filmen var veldig, veldig skummel! Den var så skremmende at jeg ikke sov i det hele tatt den natten, og jeg husker fremdeles mange av scenene! *grøss*

Filmen jeg snakker om er The Woman in Black, en film basert på Susan Hill sin klassiske spøkelseshistorie med samme navn. Det er to årsaker til at jeg skriver om denne opplevelsen akkurat nå. For det første så er et av lesemålene mine å lese flere klassiske skumlerier, og da skal jeg blant annet lese nettopp The Woman in Black. For det andre har nyinnspillingen premiere om ikke så lenge – og den skal jeg se! Jeg er nok blitt mer herdet med årene, men traileren gir meg frysninger og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å bli herlig skremt når den tid kommer😉 Traileren denne uka er altså en «film – basert – på – en – bok» trailer. Flere boktrailere finner du her.

 

9 thoughts on “Trailer tirsdag på en onsdag: The Woman in Black av Susan Hill

  1. Denne står på leselisten her også snart. Jeg fikk den anbefalt av en kollega som jeg først hadde anbefalt «Dark Matter» til. De er visst i samme stil begge to, og det tyder jo bra siden jeg elsket «Dark Matter». Har også lyst til å se filmen etter hvert, selv om den virker skummel

  2. Jeg har satt opp denne boken på leseplanen min for mars, selv om jeg egentlig lovet meg selv ikke å lese den før lyse sommermåneder. Men jeg tror den kan være perfekt oppvarming før alle påskekrimgrøssene jeg skal kose meg med.

    Filmen tør jeg derimot ikke se:-)

    • Jeg har ikke bestemt når jeg skal lese den ennå, egentlig burde jeg gjort det denne måneden, men det rekker jeg nok ikke.

      Jeg skal se filmen selv om jeg blir redd🙂

  3. Hehe… morsomt, denne filmen er den som topper skrekkfilmlista mi. Altså filmen fra 1989, ikke nyinnspillingen. Er veldig i tvil om jeg kommer til å se den nye, jeg kommer bare til å sammenligne, og da blir jo aldri den andre like bra. Men ja, the Woman in Black er kjempebra. Boka er flott, men merkelig nok ikke like skummel som filmen.

    • Morsomt! Jeg ser at jeg har bommet litt på alderen, jeg var nok hele 11 år da jeg så denne. Jeg har bare sett den en gang, og den satt sine spor som du skjønner… jeg har lyst til å se den originale en gang til og må prøve å få tak i den.

      • Se på youtube. Tror hele filmen ligger der, i mange deler. Ikke den mest ideele måten å se filmen på, men definitivt billigere enn å kjøpe på amazon (hvor du fort får filmen til bortimot tusenlappen).

  4. 🙂, får greie på noen hemmeligheter fra barndommen din når jeg leser bokbloggen 🙂, du greidde jammen lure mamma´n den gangen.

Legg igjen en kommentar

