Smakebit på søndag: The Haunting of Hill House av Shirley Jackson

Da var jeg klar for Maris faste post Smakebit på søndag, og i dag  kommer utdraget fra romanen jeg startet på i går; The Haunting of Hill House av Shirley Jackson. Jeg har hatt lyst til å lese denne helt siden jeg leste og falt pladask for Jackson sin aller siste roman; We Have Always Lived in the Castle i fjor høst. Jeg har ikke kommet langt, men jeg er overbevist om at jeg kommer til å like denne spøkelseshistorien like godt som jeg likte historien om den noe ustabile Merricat og søsteren.

Hill House, not sane, stood by itself against its hills, holding darkness within; it had stood so for eighty years and might stand for eighty more. Within, walls continued upright, bricks met neatly, floors were firm, and doors were sensibly shut; silence lay steadily against the wood and stone of Hill House, and whatever walked there, walked alone.

s 3

Flere smakebiter finner du her. Og så er det supert hvis du har lyst til å delta selv også🙂

25 thoughts on “Smakebit på søndag: The Haunting of Hill House av Shirley Jackson

  1. Spennende! Jeg blir så imponert over alle som tør å lese slike bøker🙂 SV: Det skal jeg absolutt gjøre! Leser og leser, så det blir nok ikke lenge til😉

  2. Jeg skrev til Ina som har bloggen I bokhylla at jeg burde vært naboen hennes, slik at jeg kunne stikke innom og låne alle de fantastiske bøkene hun leser. Sånn har jeg det med deg og! Du leser bøker som jeg bare føler jeg MÅ lese. Og det er ikke alltid mengden bøker jeg VIL ha, stemmer med en fattig bibliotekars budsjett!!🙂

    • Kanskje vi bokbloggere burde hatt en egen by, så kunne vi ha lånt hverandres bøker hele tiden🙂 Skjønner godt hva du mener, lista mi blir lengre og lengre for hver blogg jeg er innom – jeg får også mange tips blant annet inne hos Ina og hos deg🙂

  3. Jeg er plent nødt til å ta den fram snart. Jeg kjøpte den i fjor til en leseutfordring (som jeg dessverre ikke fullførte helt), så den står i hylla og roper på meg nå og da. Har lest mye bra om den tidligere fra andre bokbloggere. Og etter denne smakebiten skriker den enda litt høyere, hehe.😉

  4. Tilbaketråkk: Dette synes jeg om: The Haunting of Hill House av Shirley Jackson « siljes skriblerier

Legg igjen en kommentar

