Boktema: Tre bøker jeg ville tatt med meg til en øde øy.

Jeg fortsetter denne ukas trend med å delta på utfordringer i bloggland en dag på etterskudd🙂 I går var det torsdag, og som vanlig hadde Anette et bokrelatert spørsmål til oss; Hvilke tre bøker ville du tatt med deg til en øde øy? Det kan være bøker som du allerede har lest eller bøker som du ønsker å lese. 

Jeg har bestemt meg for å jukse litt, så jeg kommer til å nevne serier i stedet. Man vet jo aldri hvor lenge man er strandet på en slik øde øy, og det er ikke sikkert at man er så heldig at man møter en Fredag heller – det jeg prøver å si er at man kan bli der ganske lenge, og da trenger man mange bøker. Jeg må også legge til et forbehold, jeg strander ikke på denne øde øya før sent ut på høsten. Hvorfor vil du finne ut straks😉

Den første bokserien jeg vil ha med meg er Laini Taylor sitt mesterverk Daughter of Smoke and Bone og oppfølgeren  som skal komme i høst: Days of Blood and Starlight (fantastisk tittel). Jeg tror aldri jeg blir lei av historien om Karou, Akiva, kimærene og serafene, og jeg gleder meg veldig til å lese hvordan det går videre. Dessuten skriver Laini Taylor så vakkert at jeg får gåsehud, og det kan jo være en fordel dersom det er en tropisk øde øy jeg har havnet på.

Den andre serien jeg må ha med meg er Divergent og Insurgent (mai 2012) av Veronica Roth. Divergent kom i fjor og var en av favorittromanene mine, og befestet dystopi som en favorittsjanger. Jeg kan nesten ikke vente med å finne ut hvordan det går med Tris og Four og de forskjellige fraksjonene. Takk og lov for at jeg allerede har forhåndsbestilt den!

Den tredje serien jeg vil ha med meg til den øde øya er Fever – serien til Karen Marie Moning. Den er en kjempegod og mørk urban fantasy med en helt fabelaktig heltinne, en ganske så interessant helt og gode og onde feer. Kjempespennende!  Jeg leste hele serien i en jafs i fjor sommer/høst, og det ble veldig intenst. Dette er en serie som jeg har lyst til å gjenlese, og da passer den jo godt å ha med seg på en øde øy – eller hva?

Så dette er mine valg dersom jeg en dag skulle tatt meg en tur til en øde øy. Hvilke bøker ville du tatt med deg?

11 thoughts on “Boktema: Tre bøker jeg ville tatt med meg til en øde øy.

  1. Jeg har nettopp kjøpt Fever serien og gleder meg veldig til å lese den etter å ha lest dine innlegg! (Det er din feil at jeg har kjøpt dem!) Og Mørk engel av Laini Taylor kom i posten i dag, så der er også noe å glede seg til!

    (Drømmemannen tok frem målbåndet i går og lurte på om det var plass til en til bokhylle i stua🙂 Jeg har 5 fulle hyller på kontoret og en som flommer over i stua! Han har egentlig sagt at jeg kan ha alle bøkene på kontoret men er i ferd for å bøye seg for overmakten. Eller så har han bare endelig innsett hvem han har giftet seg med! :-))

    • Jeg håper du liker både Fever – serien og Mørk Engel! Jeg føler meg jo litt ansvarlig siden jeg har påvirket kjøpet😉

      Mannen min har for lengst innsett at bøkene er kommet for å bli, både her og der i leiligheten.

  2. Tilbaketråkk: Disse bøkene ville jeg tatt med meg… « siljes skriblerier

Legg igjen en kommentar

