Fremtidige favoritter #1

Først vil jeg bare beklage bloggfraværet denne uka. Jeg har de siste kveldene svettet og slitt over en oppgave som skulle inn i går. Skrivesperren løsnet  tilslutt, og oppgaven ble ferdig til rett tid. Puh… Men med den av veien (og hele 2 uker til neste innlevering – skippertak, jeg?!?) er jeg igjen klar for litt seriøs blogging😉

Hver fredag har Bokelskerinnen en spalte der hun skriver om litt om bøkene hun ønsker seg, bøker hun gleder seg til å lese og som hun er spent på. Dette synes jeg høres ut som både morsomt og spennende, jeg har jo alltid en hel haug med bøker jeg ønsker meg, så jeg slenger meg med.

Den første boka jeg bare må få tak i når den kommer ut er Fever Moon: The Fear Dorcha av Karen Marie Moning. Jepp, det er en ny historie om Mac, Barron og de andre, men denne gangen i grafisk roman – form! Jeg gleder meg!

In Fever Moon, we meet the most ancient and deadly Unseelie ever created, the Fear Dorcha. For eons, he’s traveled worlds with the Unseelie king, leaving behind him a path of mutilation and destruction. Now he’s hunting Dublin, and no one Mac loves is safe.

Dublin is a war zone. The walls between humans and Fae are down. A third of the world’s population is dead and chaos reigns. Imprisoned over half a million years ago, the Unseelie are free and each one Mac meets is worse than the last. Human weapons don’t stand a chance against them.

With a blood moon hanging low over the city, something dark and sinister begins to hunt the streets of Temple Bar, choosing its victims by targeting those closest to Mac. Armed only with the Spear of Destiny and Jericho Barrons, she must face her most terrifying enemy yet.

Goodreads

Dessverre må jeg vente til 20. august, men den som venter på noe godt osv.😉

Den andre romanen jeg gleder meg til å lese er Shadows on the Moon av Zoë Marriott. Stikkord er eventyr og Japan, og jeg har hørt at historien er svært god og mørk – det høres ut som noe for meg.

«On my fourteenth birthday when the sakura was in full bloom, the men came to kill us. We saw them come, Aimi and me. We were excited, because we did not know how to be frightened. We had never seen soldiers before.»

Suzume is a shadow-weaver. She can create mantles of darkness and light, walk unseen in the middle of the day, change her face. She can be anyone she wants to be. Except herself.

Suzume died officially the day the Prince’s men accused her father of treason. Now even she is no longer sure of her true identity.
Is she the girl of noble birth living under the tyranny of her mother’s new husband, Lord Terayama? A lowly drudge scraping a living in the ashes of Terayama’s kitchens? Or Yue, the most beautiful courtesan in the Moonlit Lands?

Everyone knows Yue is destined to capture the heart of a prince. Only she knows that she is determined to use his power to destroy Terayama.

And nothing will stop her. Not even love.

Goodreads

Jeg har selvfølgelig mange flere bøker jeg gleder meg til og som jeg vil lese, men siden dette er en fast spalte, så har jeg tenkt å fordele dem utover. Stikk innom bloggen til Bokelskerinnen for å få flere tips.

12 thoughts on “Fremtidige favoritter #1

  1. Tusen takk for tips!! Har ikke hørt om noen av bøkene, skal sjekke de nærmere. Likte godt coverne på begge bøkene du hadde valgt ut også. Tenker det var godt å få arbeidet gjort og at det er litt pusterom til neste innlevering, ikke alltid at bloggen kan komme som førdte prioritering. ha en super kveld:-))

    • Jeg har ikke vært i Dublin, men jeg har veldig lyst🙂 Jeg har ikke lest mange grafiske romaner (Har lest Sandman og Buffy), men det har jeg tenkt å gjøre noe med i år.

  2. Veldig fine bokomslag:)Karen Marie Moning og serien darkfever gleder jeg meg å få lest:) Shadows on the Moon av Zoë Marriott hørtes også veldig intresant ut og måtte noteres ned:)

    Ha en fin lørdag!:)

  3. Så hyggelig at du også ville være med. Fever – serien må jeg få lest etter hvert. Shadows on the Moon har jeg hørt mye fint om. Håper ellers at du får bra tilbakemelding på oppgaven. Har opplevd skrivesperre selv en gang, og det er stressende og slitsomt. Ha en fin lesehelg i vårsolen:)

Legg igjen en kommentar

