Boktema: Mitt favorittbokomslag i fargen rødt.

Torsdagens boktema var bokomslag, og Anette lurte på om vi hadde noen røde favorittcover. Og det har jeg faktisk, coveret til Brenna Yovanoff sin roman The Space Between er helt fantastiskt, intenst, vakkert, intrikat og, ja nettopp, rødt!

Mannen som har designet omslaget heter Nekro og er en ung, spansk illustratør og digital kunstner. Han har laget flere bokomslag i tillegg til The Space Between; blant annet Anna Dressed in Blood og oppfølgeren Girl of Nightmares av Kendare Blake. Stilen hans er veldig særegen, og arbeidene er preget av mange detaljer og en mørk og mystisk stemning. Jeg synes det er lett å kjenne igjen et Nekro – cover, og jeg blir ofte nysgjerrig på disse bøkene – kun basert på hvordan de ser ut utenpå🙂

Hvis du vil se på flere arbeider av Nekro så kan du gå inn her, og dersom du vil se andre bloggere sine røde favoritter så bør du ta turen innom Anette!

Owl Queen av Nekros

6 thoughts on “Boktema: Mitt favorittbokomslag i fargen rødt.

Legg igjen en kommentar

