Smakebit på søndag: Broren min av Eline Johnsen Helledal

Det er søndag, palmesøndag faktisk og 1. april (Har noen blitt lurt??), og det er på tide å dele et utdrag fra boka jeg leser i nå – eller rettere sagt – boka jeg skal begynne på etter at jeg er ferdig med den jeg holder på med.

I 2010 vant Eline Johnsen Helledal A- magasinets reportasjekonkurranse for artikkelen «Livet på pause», som handlet om å leve med en narkoman bror. Broren min er hennes debutbok, og her forteller hun mer om broren Henrik, om kjærligheten hun har til ham, men også skuffelsene som følger med når man lever tett på en med rusproblemer.

Henrik er 25 år gammel nå. Han er forsatt storebroren min, men han er også rusmisbruker på tiende året. Høy og solbrun gjennom hele vinteren. Han har halvlangt hår, og alltid kledd i merkeklær. Jeg kan telle overdosene hans på èn hånd. Jeg tror han ville ha trengt to.

s 12

Smakebit på søndag er Maris faste utfordring. Ta en titt innom bloggen hennes for flere utdrag og tips. Der står det også en oppskrift på hvordan du selv kan delta også🙂

15 thoughts on “Smakebit på søndag: Broren min av Eline Johnsen Helledal

  1. Dette er av typen bok jeg ikke vet om jeg orker å lese….

    Forøvrig liker jeg den nye looken, spesielt det bildet nederst. Det passer så godt til bloggen din, du leser jo så masse skumlerier.

  2. Å, så fin bloggen din ble!! Jeg synes den passer ypperlig til både deg og innleggene dine. Nå ble jeg inspirert til å bytte ut designen på min også, jeg har jo hatt den i over et år. Det er bare vanskelig å finne noe som passer.

    Gleder meg til innlegg om boken. Jeg rekker neppe å lese den selv, og da passer det jo bra at du skriver så grundig om det du leser. Da får jeg følelsen av å ha lest den likevel.

    Fortsatt fin søndag!🙂

    • Takk, takk, jeg syntes det var på tide med en liten forandring🙂

      Jeg skal selvfølgelig skrive om denne boka, men først blir det omtale av Kong Salomos sverd.

      God søndagskveld til deg!

  3. Bra smakebit🙂 Har lest noen omtaler om den boken og hørt den er bra & sterk.

    Jeg har ikke blitt lurt i dag,men dagen er ikke over ennå.

    • Takk, Nina.
      Jeg har faktisk unngått å lese omtaler av denne, og det er veldig ulikt meg. Men skal kaste meg over dem når jeg har lest boka🙂

      Jeg har hverken blitt lurt, eller lurt noen i dag, jeg.

  4. Først vil jeg si at jeg likte den nye bloggen din,kjempefin:-))) Dette er en bok jeg absolutt kommer til å lese, har selv hatt en bror som var rusmisbruker i over 30 år, han døde for noen måneder siden. Så selv om boken sikkert blir sterk så har jeg lyst å lese den! Bra smakebit forresten:-)Har ikke blitt lurt i dag og har heller ikke lurt noen. Ha en fortsatt fin kveld:-))

    • Aprilspøker fra 6 – 7 åringer er jeg godt vant med (ikke i år, siden det er søndag og påskeferie), det er jo fryktelig søtt og sjarmerende da😀

  5. Det høres ut som en sterk bok. Har såvidt hørt om boken før, så takk for smakebit. God påske til deg:-)

  6. SV;Takk:) fikk lyst å prøve et annet design og prøve meg frem med bloggmalen her på blogspot:) Du har fått deg fint design også,værtfall siden sist jeg var her:)

    Ja,det har jeg hørt at tvserien gjør ifht tegneserien.At serieskaperne har gjort en god jobb🙂

Legg igjen en kommentar

