Smakebit på søndag: Englemakersken av Camilla Läckberg.

Påsken nærmer seg slutten, men man kan jo alltid kose seg med påskekrim 😀 Håper alle har hatt noen fine dager, enten de har vært i byen eller på hytta, solfylte eller preget av kraftig snøfall. Jeg har slappet av hjemme med noen små avstikkere her og der – deilig og rolig.

Mari er også tilbake etter påskeferien, og da er det selvfølgelig tid for nok en smakebit! Jeg har begynt på Camilla Läckberg sin nyeste krim fra Fjällbacka; Englemakersken, og smakebiten kommer naturlig nok derfra:

Igjen kjente hun hvor fristende det ville være å gi opp. Bare forsvinne, bli kvitt sorgen som rev i stykker kropp og sjel. Det begynte å svartne for øynene hennes, og hun la seg langsomt ned, hvilte hodet mot armene og lukket øynene. Rundt henne var det varmt og mykt. Døsigheten fylte henne igjen og ønsket henne velkommen. Den ville henne ikke noe vondt, bare ta imot henne og gjøre henne hel igjen.

s 11

Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Flere smakebiter finner du hos Mari🙂

30 thoughts on “Smakebit på søndag: Englemakersken av Camilla Läckberg.

  1. Denne gleder jeg meg til å lese:) Har egentlig tenkt til å spare den til sommeren. Vi får se om jeg klarer det. ( har allerede vært innom bokhandleren og sett på den to ganger:)
    Håper du har hatt en fin påske. Klem.

    • Jeg hadde egentlig planer om å vente litt med denne, jeg og, men så klarte jeg ikke å motstå fristelsen – bare et lite tastetrykk, så hadde jeg kjøpt den🙂

      Jeg har hatt en fin påske, håper din og har vært god.

      Klem🙂

  2. Hørtes litt trist ut. Takk for smakebiten, var veldig bra smakebit:) Fikk enda mer lyst å lese boken, men har bestemt jeg skal lese de litt eldreutgavene av henne først. Kos deg videre med boken og med resten av påsken!:)

  3. Denne kjøpte jeg e-bok versjonen av igår og nå ligger den bare å venter. Fikk ikke mindre lyst å lese den nå, men har et par på vent først🙂

  4. Jeg hadde planer om å lese «Predikanten» i påsken, men har ikke blitt så veldig mye boklesing fordi jeg har måttet jobb.Har hørt at Englemakersken skal være bra,

  5. Må innrømme jeg er litt over lackberg, eneste grunnen jeg kommer til å lese den er at jeg har lest resten, men det er jo grunn god nok -). Travelt har jeg det derimot ikke.
    Godt å høre at påska fremdeles er god!

    • Jeg liker Läckberg veldig godt, men jeg var litt mettet og lei etter Fyrvokteren. Jeg håper og tror at jeg vil like denne, selv om jeg har lest litt varierende omtaler.

      Håper du har hatt en flott påske, nyt de siste dagene🙂

  6. Har ikke lest noe av Läckberg enda, men har denne liggende i bokhyllen, holder på å kjøpe inn de tidligere bøkene hennes, slik at jeg kan lese den første først. ha en fin påske videre og nyt de siste dagene!

    • Takk det samme, Beathe🙂

      Du gjør lurt i å lese disse bøkene i rekkefølge, men selv om du ikke skulle like den første (det gjorde ikke jeg…), så anbefaler jeg deg å lese videre, for de neste er virkelig gode.

  7. Jeg har lest denne på svensk, og var vel litt ambivalent i forhold til hva jeg syntes… Omtalen ligger uansett på bloggen min.

  8. Jeg har fortsatt til gode å lese noe av Camilla Läckberg, men denne smakebiten minte meg nok en gang på at jeg må «få ut finger’n». Høres veldig spennende ut! Nyt de siste påskedagene🙂

  9. Takk for smakebit, men jeg har gitt opp Läckberg. Etter å ha lest Snøstorm og mandelduft og Fyrvokteren så ble jeg ikke spesielt gira til å lese flere bøker av henne, men jeg har i det minste prøvd😉

    • He he🙂 Fyrvokteren likte ikke jeg noe særlig heller, men jeg anbefaler deg både Predikanten og Steinhuggeren – de er nifse, relativt makabre og gode🙂

  10. Hmm, jeg tror egentlig ikke Läckberg er noe for meg. Men det er nesten bare basert på fordommer uten innhold. Jeg leste «Snøstorm og mandelduft», og synes den var bare sånn passe ok, men etter det jeg forstår skiller den seg vel også litt ut fra resten av bøkene hennes. Men så er det meg og krim, da… Hmmm… Har «Fyrvokteren» liggende på lydbok. Kanskje en dag, selv om jeg merker meg opplevelsen til Rufsetufsa over her…😛

    • Jeg har ikke lyst til å lese Mandelduft – boka, har hørt mye negativt om den, og Fyrvokteren var ingen højdare den heller.. Jeg sier til deg som til Rufsetufsa, du bør begynne på Predikanten eller Steinhuggeren dersom du vil sjekke ut Läckberg – de er gode, det samme gjelder strengt tatt alle før Fyrvokteren🙂

  11. Denne klarte jeg ikke vente på at skulle komme på norsk, så jeg lånte den svenske utgaven!🙂

Legg igjen en kommentar

