Boktema: Mitt favorittomslag i gult – krimutgaven.

Det er torsdag, påskeferien er for alvor helt over, og Anette har et nytt boktema på gang. For å holde på påskestemningen litt til, så skal vi fortelle litt om favorittomslagene våre i fargen gul.

Gul er ikke min favorittfarge, men etter nøye gjennomgang av hyllene, så fant jeg opp til flere gule bøker. Siden april er krimmåned her på bloggen, så valgte jeg meg selvfølgelig en kriminalroman – fra Island, faktisk. Omslaget til Den som graver en grav av Yrsa Sigurdardottir er mer skittengul enn knallgult. Og jeg synes det er både mystisk og hjemsøkende, ja, nesten skremmende.

Like ved et nytt spa-hotell på idylliske Snæfellsnes i Island skjer et uhyggelig og blodig mord, og de ansatte føler seg utrygge fordi de stadig hører merkelige lyder. De mener noen går igjen på stedet. Den driftige advokaten Thora Gudmundsdóttir blir engasjert for å bistå hotelleieren i å heve kjøpet siden han mener å ha kjøpt hotellet under falske forutsetninger. I arbeidet sitt blir Thóra også involvert i mordetterforskningen og leter etter svar på hvordan hendelser i fortiden og et mord på en ung kvinne anno 2006 kan ha noe med hverandre å gjøre. Det dukker opp dystre hemmeligheter, og i tåken lurer fortellinger om sjeler som ikke finner hvile.

Flere gule favoritter finner du hos Anette🙂 Har du en gul favoritt?

17 thoughts on “Boktema: Mitt favorittomslag i gult – krimutgaven.

  1. Gul er ikke min favorittfarge heller…Men liker coveret du valgte. At jeg ikke husket på den selv:) Og jeg syns den var spennende. Ønsker å lese mer av den forfatteren:)

  2. Jeg ville sagt at dette var et flott omslag – helt til jeg leste om dette skumle ansiktet! Det var skikkelig ekkelt!!! Tittelen fenger! Og så har jeg skikkelig sansen fro islandsk krim! Skal leses!
    Ønsker deg en glad helg!
    Pia

Legg igjen en kommentar

