Fremtidige forhåndsbestilte favoritter.

Hver fredag forteller Bokelskerinnen om bøker hun gleder seg til å lese, og som hun håper kommer til å bli nye favoritter i hyllene. Og jeg vil selvfølgelig delta på dette.

Sist gang jeg deltok så valgte jeg å lage en egen krimutgave, men siden denne måneden er en lese hva du vil, når du vil  – måned, så har jeg valg å lage en forhåndsbestilt versjon – altså bøker som jeg allerede har kjøpt, men som ikke er utgitt ennå.

The Suburban StrangeDen første romanen vet jeg egentlig ingen ting om; det var rett og slett omslaget som overbeviste meg. The Suburban Strange av Nathan Kotecki blir beskrevet som en «supernatural coming of age novel» og handler om den sjenerte Celia Balaustine.

Shy Celia Balaustine is new to Suburban High, but a mysterious group of sophomores called the Rosary has befriended her. Friends aside, Celia soon discovers something is not quite right at Suburban. Girls at the school begin having near-fatal accidents on the eve of their sixteenth birthdays. Who is causing the accidents, and why? As Celia’s own birthday approaches, she is inexorably drawn into an underground conflict between good and evil–the Kind and the Unkind–that bubbles beneath Suburban High. Plentiful references to music and art–along with the intriguing underworld mythology–make this supernatural series debut a page-turner.

Jeg håper og tror at dette blir en ny favoritt🙂

Den neste romanen som jeg gleder meg til kjøpte jeg på grunn av forfatteren. Nei, jeg har ikke lest noe av han tidligere, men jeg har sett You Tube – videoene hans (Takk for tips, Ina!), og de er morsomme, samtidig som jeg får nye boktips. Når synopsisen i tillegg var så interessant, så måtte boka bare kjøpes pronte. Her var det ikke noe omslag til å friste akkurat da – men nå som coveret er blitt frigitt, så må jeg innrømme at dette også fint kunne vært et kjøp kun basert på det alene. Jeg snakker om Velveteen av Daniel Marks!

Velveteen Monroe is dead. At 16, she was kidnapped and murdered by a Velveteenmadman named Bonesaw. But that’s not the problem. The problem is she landed in purgatory. And while it’s not a fiery inferno, it’s certainly no heaven. It’s gray, ashen, and crumbling more and more by the day, and everyone has a job to do. Which doesn’t leave Velveteen much time to do anything about what’s really on her mind. Bonesaw. Velveteen aches to deliver the bloody punishment her killer deserves. And she’s figured out just how to do it. She’ll haunt him for the rest of his days. It’ll be brutal . . . and awesome. But crossing the divide between the living and the dead has devastating consequences. Velveteen’s obsessive haunting cracks the foundations of purgatory and jeopardizes her very soul. A risk she’s willing to take–except fate has just given her reason to stick around: an unreasonably hot and completely off-limits coworker. Velveteen can’t help herself when it comes to breaking rules . . . or getting revenge. And she just might be angry enough to take everyone down with her.

Jeg kjenner at jeg gleder meg allerede!

Danny Marks er også medlem av YARebels – en kanal som anbefales på det stekeste.

Flere fremtidige favoritter finner du her🙂

Omslag og synopsis er herfra.

8 thoughts on “Fremtidige forhåndsbestilte favoritter.

  1. Jeg tenker nå: Hvorfor leser jeg ikke mer engelsk:) Likte begge disse bøkene, men Velveteen følte jeg var en må ha bok for min del!Noterer den ned, så får jeg se om jeg kjøper den en dag. Vil veldig ha den ihvertfall:) Ha en flott helg:)

  2. Tenker vel mye det samme som Isabella når det gjelder engelske bøker,tror jeg,nei, jeg vet jeg har mye å gå på der. Velveteen virket veldig interessant.

Legg igjen en kommentar

