Smakebit på søndag: Den grønne sirkelen av Stefan Casta.

Det er søndag igjen, jeg sitter her og nyter denne langhelgas siste fridag – i morgen er det jobb igjen, og det blir også veldig fint 🙂 Håper dere alle har hatt noen deilige dager også!

Og siden det altså er søndag, så er Mari selvfølgelig klar for nok en runde med Smakebit på søndag – og jeg henger meg med som vanlig. I natt leste jeg ut Insurgent av Veronica Roth – omtale kommer i kveld – så jeg nøyer meg bare med i si ÅÅÅÅÅHHHHH!!! enn så lenge ;-), og velger meg en smakebit fra boka jeg skal begynne på nå.

Den grønne sirkelen er skrevet av Stefan Casta, som i følge baksideflappen er en av Sveriges fremste ungdomsforfattere. Han har fått flere priser for bøkene sine, og for denne her vant han Barnens Romanpris 2011.

Fra baksideteksten:

En tirsdag i begynnelsen av november forsvinner fire ungdommer sporløst fra kulturskolen Fågelbo. Ingen vet hvor de har tatt veien. Ikke en gang de selv! Dette er et forsøk på å rekonstruere hva som hendte med dem, og hva de opplevde. Det bygger på en dagbok og på filmklippene de etterlot seg.

Jeg vet ikke med dere, men jeg får litt Blair Witch – vibber, og det lover bra. Boka kom på norsk i år, og jeg skal lese den i forbindelse med Bokbloggturneen.

Over til smakebiten:

Plutselig ser jeg en ny, mye høyere skygge foran meg. Jeg fatter ikke hva det er. Skyggen glir raskt forbi oss. Jeg begriper virkelig ikke hva det er, for den var høy som et hus. Jeg kjenner at jeg begynner å bli dårlig. En ny, like høy skygge kommer mot oss. Nei, tenker jeg. Dette stemmer ikke. Er det vi som beveger oss? Jeg ser bort på Gabriel og David. De kjemper for å holde seg fast i benken, akkurat som Dinah og jeg.

s 65

Flere smakebiter finner du som vanlig på bloggen til Mari 🙂

16 thoughts on “Smakebit på søndag: Den grønne sirkelen av Stefan Casta.

  1. En spennende smakebit! Jeg ser frem til å høre hva du synes om denne boken! Ha en riktig fin søndag!

  2. Takk for spennende smakebit:) Ble nyskjerrig på boken, og må si meg enig om Blair Witch vibbene. Fikk de også:) Gleder meg til å lese omtalen din:) Ha en flott søndag:)

  3. Knallbra smakebit! Denne boken fikk jeg skikkelig lyst til å lese 🙂 Tusen takk for titten hos meg i dag, klem fra Anette 🙂

Legg igjen en kommentar

