Boktema: Boka som ville blitt den perfekte film/TV – serie.

Hver torsdag har Anette boktema på bloggen sin, og jeg prøver å være med så ofte jeg kan. I dag er det bok – til – film som er temaet, nærmere bestemt: Hvilken bok mener du ville blitt den perfekte film/TV – serie? Dette er både et interessant og vrient tema, filmer basert på bøker kan være veldig gode, men de kan også skuffe  – dyktig regissør og manusforfatter er et must.

  • Daughter of Smoke and Bone av Laini Taylor er en selvfølge, og det er vi flere som er enige i. Denne boka ville virkelig gjort seg på film; Praha med sine vakre bygninger og mystiske stemning, engler, «monstre», gode mot det onde (men hvem er egentlig de gode?) og en episk kjærlighetshistorie. Og den skal faktisk filmatiseres! Siden romanen er en av mine store favoritter, så skal den selvfølgelig sees når den tid kommer!
  • Divergent og Insurgent av Veronica Roth er to andre favoritter som jeg gjerne vil se som filmer. Selve rammen; dystopisk samfunn der menneskene er delt inn i fraksjoner, er fascinerende i seg selv. Når bøkene også er spennende og actionfylte, samtidig som de har sterke og troverdige karakterer som vi kan relatere til ….. Hallo filmselskaper, hvor er dere?
  •  Anna Dressed in Blood av Kendare Blake likte jeg bare sånn passe. Jeg er allikevel overbevist om at historien vil passe ypperlig som en bloddryppende horror med splatter elementer. Særlig hvis regissøren  tar den lenger ut enn Kendare Blake. Jeg hadde løpt til kinoen😀
  •  Fever – serien av Karen Marie Moning vil jeg gjerne se som TV -serie. Disse bøkene har enkelt og greit alt! En utfordring jeg ser med det samme er at det vil bli svært vanskelig å finne en skuespiller som kan matche bøkenes Barron *sukk*😉.

Hvilke bøker mener du ville blitt den perfekte film/TV – serie?

19 thoughts on “Boktema: Boka som ville blitt den perfekte film/TV – serie.

  1. Absolutt enig i Mørk engel! De andre bøkene har jeg ikke lest, selv om jeg har kjøpt Fever serien og ser frem til å lese den.
    For meg må det som står aller høyest være Det mørke tårn av Stephen King, men det ser ut som Warner kommer til å lage film av de bøkene. (Mange filmer håper jeg!)

    • Jeg har kjøpt meg de to første bøkene i Det Mørke Tårn, så jeg håper jeg får lest dem i løpet av året🙂 Siden det er så mange bøker, og flere av dem er vel rimlig store, så bør det vel bli flere filmer.

  2. Her var det bare bøker jeg ikke har lest, men jeg ser for meg at jeg kunne ha sett de på kino🙂 Ha en fin torsdagskveld Silje🙂

  3. Flott liste:) Laini Taylor er vel den eneste jeg har lest og jeg gleder meg allerede stort til å se denne på lerretet😀 Veronica Roth og Karen Marie Moning bøkene har jeg veldig lyst å lese, så ville nok sett de også:)

Legg igjen en kommentar

