Smakebit på søndag: A Game of Thrones av George R.R. Martin.

Det er den første søndagen i juni, og jeg må innrømme at den er ganske så kjølig og uggen. Så hva annet kan jeg gjøre da, enn å krype godt sammen i gyngestolen med varm drikke og en god og stor bok? Jeg har lest og lest i A Game of Thrones i dag, og nærmer meg de siste 250 sidene – og jeg er så bitt av basillen at jeg nok kommer til å kaste meg over A Clash of Kings når jeg er ferdig. A Song of Ice and Fire er utrolig bra og vanedannende!

Jeg henger meg som vanlig på Mari sin utfordring Smakebit på søndag, og siden smakebiten forrige uke var fra synspunktet til en av favorittkarakterene mine, så velger jeg også denne gangen et sitat som involverer en favoritt;

«Liar,» Arya said. Her hand clenched the blood orange so hard that red juice oozed between her fingers.

«Go ahead, call me all the names you want,» Sansa said airily. «You won’t dare when I’m married to Joffrey. You’ll have to bow to me and call me Your Grace.» She shrieked as Arya flung the orange across the table. It caught her in the middle of the forehead with a wet squish and plopped down into her lap.

«You have juice on your face, Your Grace,» Arya said.

s 459

Sukk, søskenkjærlighet…..

Flere spennende smakebiter finner du på bloggen til Mari.

20 thoughts on “Smakebit på søndag: A Game of Thrones av George R.R. Martin.

  1. Tusen takk for en herlig smakebit:-) Jeg har A Song of Ice and Fire, bok 1 del 1& 2 liggende….er spent på om denne serien er noe for meg…men jeg tenkte å gi det en sjanse.. tv-serien har jeg heller ikke fått med meg.

    Ha en fortsatt fin Søndag, Silje:-)

  2. En fin smakebit. jeg må bare komme igang med disse bøkene. Jeg prøvde meg på den første men følte meg litt «lost» fordi det var så mange navn å holde greie på. Men jeg skal gi den et nytt forsøk!
    Ha en riktig fin søndag!

  3. Hvem har vel ikke kastet en appelsin på sin storesøster? De kan være fryktelig provoserende … Jeg tør ikke begynne på disse bøkene ennå. Da får jeg ikke gjort noe annet, regner jeg med, men de står øverst på leselisten min! Takk for smakebiten!

  4. Kos deg videre med søskenkjærligheten, men ikke sitt oppe for lenge og lese. I morgen er det mandag 😛

  5. Elsker tvserien,og holder selv på å lese første boka i serien. Endog på norsk ,men kommer nok til å lese videre bøkene på engelsk:) Synes arya er kul i tvserien, litt rebelsk av seg:)

    SV;hehe,så bra at smakebiten gjorde deg nysjerrig.:) Blir nok ferdig med boka iløpet av uka tenker jeg:)

Legg igjen en kommentar

