Smakebit på søndag: A Clash of Kings av George R.R. Martin.

Nå er første bok i serien A Song of Ice and Fire av George R.R. Martin fortært og fordøyd, så nå har jeg stupt med hodet først inn i bok nummer to: A Clash of Kings. Denne er enda lenger enn A Game of Thrones, så det er mulig at det blir den siste juniboka for min del – det tar litt tid å lese over 900 sider🙂. Uansett så er det veldig bra!

Siden det er søndag og tid for Maris faste utfordring Smakebit på søndag, så vil jeg dele det første avsnittet i A Clash of Kings med dere:

The comet’s tail spread across the dawn, a red slash that bled above the crags of Dragonstone like a wound in the pink and the purple sky.

The maester stood on the windswept balcony outside his chambers. It was here the ravens came, after long flight. Their droppings speckled the gargoyles that rose twelve feet tall on either side of him, a hellhound and a wyvern, two of the thousand that brooded over the walls  of the ancient fortress. When first he came to Dragonstone, the army of stone grotesques had made him uneasy, but as the years passed he had grown used to them. Now he thought of them as old friends. The three of them watched the sky together with forebolding.

s 1

Flere smakebiter finner du hos Mari. Kanskje vil du dele litt fra boka du leser med oss også?

28 thoughts on “Smakebit på søndag: A Clash of Kings av George R.R. Martin.

  1. Tusen takk foe smakebiten, spennende:-) Skal ta fatt på disse bøkene etterhvert jeg også, i løpet av sommeren kanskje? Tusen takk igjen for boken og det fine kortet, Silje:-) Kjempesnilt:-) Ha en super Søndag🙂

  2. Denne har jeg begynt på også, nå som sommerferien er i gang. Har hatt litt vanskelig for å plukke opp denne boka når jeg har hatt mye annet å tenke på. Min utgave er på over 1000 sider, og når det blir hele firesifrede sidetall, så må jeg manne meg opp litt… Hehe. Men nå er jeg klar!😛 Takk for smakebiten!

  3. Jeg har sett første sesong av denne serien på tv, men ikke lest bøkene – det har jeg lyst til, men ble usikker nå på om det skal være på norsk eller engelsk…

Legg igjen en kommentar

