Boktema: Min sommerlesning

Torsdag = boktema hos Anette, og jeg henger meg nok en gang med. Siden vi er i midten av juni og sommertid, så er det kanskje på tide å tenke ut hva som skal leses i ferien? Jeg har faktisk ferie allerede på tirsdag, så det er på høy tid at jeg har lista klar!

Som dere vet pleier jeg å ha ulike månedstemaer her på bloggen. Og i går kveld planla jeg faktisk juli-temaet – noe som er ganske tidlig til meg å være… Jeeei! I juli så er temaet *trommevirvel* bøker jeg har fått anbefalt av andre bloggere. Jeg har hauger med uleste bøker som jeg har kjøpt på grunn av mine kjære medbloggere, og i sommer skal jeg virkelig ta en ordentlig jafs i den bunken. Men siden det fremdeles er juni og temaet er A Song of Ice and Fire, så vil sommerferien starte i Westeros.

Jeg presenterer herved Siljes sommerlesing 2012:

  • A Clash of Kings av George R.R. Martin (A Song of Ice and Fire #2). Hva kan jeg si -dette er perfeksjon!
  • The Somnambulist av Essie Fox
  • Five Flavors of Dumb av Antony John
  • Den hemmelige historien av Donna Tartt
  • Min tid kommer av Nina Vogt – Østli
  • Historien i fiolinen av Natasha Solomons (Tusen takk, Gro!)
  • Jellicoe Road av Melina Marchetta
  • One for the Money av Janet Evanovich
  • Flaskepost fra P av Jussi Adler – Olsen
  • Flukten av Ally Condie

God sjangervariasjon, ikke sant?

Dette er bøkene jeg har planer om å få lest i løpet av sommeren, og siden jeg har ferie til midten av august, så er det en mulighet for at juli – temaet også blir temaet for august. Vi får se. I tillegg er det en bok som ligger i hylla og roper på meg; kanskje jeg finner et smutthull? Boka heter Crewel og er skrevet av Gennifer Albin. Den fikk mye Buzz under BEA, og verdens snilleste Bokelskerinne tok med seg et eksemplar til meg + en smakebit på Days of Blood and Starlight av Laini Taylor! Tusen tusen takk, Elin! Jeg gleder meg til å lese dem!

28 thoughts on “Boktema: Min sommerlesning

  1. Her var det virkelig en bra liste:) Mye her som jeg ikke har lest, men som jeg også kunne tenkt meg å lese:) Må kose deg masse med bøkene!:) Ha en herlig dag videre!:)

  2. Blir så glad når bokgaver gleder 🙂 Jeg gleder meg masse til «Crewel» selv, og så liker jeg godt temaet ditt for neste måned. Jeg lurer veldig på hva du mener om «The Somnambulist» , jeg tror det er en bok som kan passe deg godt ut fra hva jeg ser du leser og liker. «Jellicoe Road» er jeg også spent på. Jeg støter på den overalt synes jeg etter at jeg hørte om den hos Mari.

    • Jeg ble superglad for gaven 😀 Det var omtalen din som fikk meg til å kjøpe The Somnambulist, jeg ble overbevist om at dette var en roman for meg 😉 Gleder meg! Jellicoe Road har jeg bare hørt gode ting om, så det blir spennende å se om dette er en bok for meg.

  3. Ja dette var virkelig en god mix! Jeg må nesten sette meg ned og se hva jeg selv skal lese ila sommeren. Eneste fra din liste jeg har lest er «Fortellingen i Fiolinen» som jeg syns var en nydelig bok! Det får bli kveldens utfordring å finne sommerlektyren har jeg bestemt meg for 🙂

  4. Det høres ut som du får en perfekt lesesommer! Den hemmelige historien er jeg spent på, det blir også min ferielesning. One for the Money vurderer jeg å lese på nytt, selv om jeg tror den er mindre morsom enn de andre bøkene i serien. Hvis den ikke fenger, er nummer fire i serien, Four to Score, kanskje et bedre tips. Det var den første Plum-romanen jeg leste, og den elsket jeg! Jeg skal prøve å få lest Soulless i ferien, den virker som en ypperlig bok å lese i sommerferien:-)

    • Den hemmelige historien er jeg spent på også. Jeg har hørt mye bra om den, så jeg håper den fenger. Takk for tips; jeg skal sjekke ut Four to Score dersom jeg ikke faller pladask for One for the Money 🙂 Håper du liker Soulless 😀

  5. Her var det mye bra!En del jeg ikke har hørt om men noe som jeg også skal lese. Heldiggrisen deg som har en smakebit fra Days of blood.. Tipper du ikke får problemer med lesestoff i sommer du heller. Fortellingen i fiolinen er en bok som jeg også skal lese i sommer. Ha en fin kveld Silje:-))

    • Å ja, jeg var overlykkelig! Men jeg tør ikke lese utdraget av Days of Blood and Starlight helt ennå – det er så lenge til hele boka kommer.

      Ønsker deg en flott kveld, Beathe 😀

  6. Flott liste, Silje, og flott tema for juli. Crewel og smaksprøven til Taylors siste står på vent her og, jeg gleder meg til å lese dem. 🙂 Ser fram til å høre hva du synes om Jellicoe Road og Five Flavors of Dumb. 🙂

  7. Nå som jeg endelig og småfornærmet har kommet meg over skuffelsen over å ikke finne Connelly på lista di, kan jeg både skrive kommentar og innrømme at også jeg vil lese Jel.Road . Jeg vet ikke om Line rakk å si det men du trenger altså ikke å sende Kallentoft bøkene til meg, bare ta dem med neste gang det passer sånn – jeg lider ingen lesenød, og i alt tilfeldig sammentreff fikk jeg tak i Sommerdød på biblioteksalg idag.
    Det er vel den første? Kanskje er jeg ferdig med hele serien før neste treff -)

    (ps, jussi er best i norden)

    • Nei, ikke noe Connelly i denne omgang, men han står på «se – nærmere – på» – lista mi. Så i løpet av året, kanskje 😉

      Den første boka til Kallentoft er Midtvinterblod, Sommerdøden er toeren. Men jeg vet egentlig ikke hvor farlig det er, jeg. Tar den med meg neste gang 🙂

  8. Må først og fremst si at designet ditt er nydelig! Heldig du som hadde tidlig ferie, jeg ble ferdig på skolen i går. En fin følelse. Har lyst til å lese A Song of Ice and Fire, men tror ikke jeg får tid. De andre hadde jeg ikke hørt om, så jeg burde kanskje se nærmere på dem? Heldig er du også som har en smakebit på Days of Blood and Starlight. Gleder meg til den kommer ut og jeg får lest den!

    • Tusen takk! Jeg har nok ikke ferie helt ennå, men det nærmer seg 😉 Håper du får tid til å lese A Song of Ice and Fire etterhvert, for de er veldig gode. Jeg har hørt mye bra om de andre bøkene på lista mi, så jeg gleder meg til å lese dem.
      Og ja, jeg er strålende fornøyd med å ha utdrag av Days of… gleder meg til den kommer ut 😀

      • Haha, leste hadde ferie. Har en liten teori om at jeg har dysleksi, eller bare er for lat til å lese alle ordene. Lønner seg ikke på skolestiler kan jeg fortelle deg. 😀 Boka kommer vel ut i november om jeg ikke husker feil! 🙂 Ha en fin helg!

Legg igjen en kommentar

