Fremtidige favoritter – fantasyversjonen.

Fremtidige favoritter er den faste fredagsspalten til fine Bokelskerinnen der hun skriver om bøker hun ser frem til å lese. Alle som vil kan være med, og jeg vil selvfølgelig🙂

Siden jeg har fantasy som junitema, så har jeg plukket ut noen fantasybøker som jeg allerede har i hylla og som jeg gleder meg stort til å begynne på. Jeg er ganske sikker på at disse vil bli noen nye favoritter i hyllene mine.

A Song of Ice and Fire #3,4 og 5: A Storm of Swords 1 og 2, A Feast for Crows og A Dance with Dragons av George R.R. Martin. Selvfølgelig blir det stort å fortsette denne fabelaktige serien! Jeg kan ikke gå nærmere inn på hva bøkene handler om, for baksidetekstene inneholder spoilere – og de vil jeg ikke lese. Her kan du lese omtalen min av den første boka A Game of Thrones.

The Black Magician Trilogy: The Magicians’ Guild, The Novice og The High Lord av Trudi Canavan. Denne serien leste jeg om på bloggen til Knirk, og jeg ble så nysgjerrig at jeg umiddelbart bestilte alle tre.

«We should expect this young woman to be more powerful than our average novice, possibly even more powerful than the average magician.»

This year, like every other, the magicians of Imardin gather to purge the city of undesirables. Cloaked in the protection of their sorcery, they move with no fear of the vagrants and miscreants who despise them and their work—until one enraged girl, barely more than a child, hurls a stone at the hated invaders . . . and effortlessly penetrates their magical shield.

What the Magicians’ Guild has long dreaded has finally come to pass. There is someone outside their ranks who possesses a raw power beyond imagining, an untrained mage who must be found and schooled before she destroys herself and her city with a force she cannot yet control. Goodreads

Jeg synes omslagene er så fine – skikkelig fantasyretro!

Har du noen bøker du gleder deg spesielt til å lese?

12 thoughts on “Fremtidige favoritter – fantasyversjonen.

  1. Fantasy er noe jeg har lyst til å lese mere av. Bøkene til Canavan virker spennende. Har du lest Eragon – serien? Jeg kom over den på et boksalg, og den virker bra. Men aller først må jeg prøve meg på Game of Thrones når jeg får ånden over meg.

  2. Venninnen min fortalte meg om The Black Magician Trilogy for bare noen dager siden. Virker veldig interessant, og fikk lyst til å lese den. Det morsomme er at venninnen min også holder på med Game of Thrones bøkene. Det virker som om dere har samme smak, og alt hun har anbefalt meg har vært veldig bra. Kommer nok til å forsette å følge bloggen din!😀

  3. Flotte favoritter:) Gleder meg også til å starte på A Song of Ice and Fire bokserien:) Men jeg har også vurdert å starte på Eragon – serien i stede først. Greier vist ikke å bestemme meg, hehe……luksusproblem:) Kos deg med bøkene og ha en herlig helg:)

  4. Fantasy er en favorittsjanger hos meg, og i dag stod jeg faktisk og kikket på A Game of Thrones i en bokhandel uten at jeg kom så langt som til å kjøpe dem. Noe jeg angrer på nå…

Legg igjen en kommentar

