Smakebit på søndag: Flukten av Ally Condie (Matched #2)

Hei hopp som dagene flyr! Nå er det søndag igjen og til og med 1. juli! Det har vært ganske stille fra meg de siste dagene, og det beklager jeg – men jeg har brukt tiden på noe bra, altså. Jeg har for eksempel lest ut både A Clash of Kings av George R.R. Martin og Min Tid Kommer av Nina Vogt – Østli i uken som har vært. Førstnevnte var helt fantastisk, og jeg er fremdeles stor og nyfrelst Martin- fan, mens den sistnevnte var svært god på en ubehagelig og  foruroligende måte. Omtaler kommer i løpet av uken. I tillegg har jeg vært på IKEA, og det er jo et prosjekt i seg selv…. men som mange bokelskere sikkert er enig med meg i – Billyhyllene er gode som gull! Nå er det ingen bøker som er stablet dobbelt, men det varer nok kun til i morgen – venter et lite lass fra BookDepository og andre – og de nye hyllene er allerede fulle 😉

Jeg synes omslagene til bøkene i denne serien er så flotte!

Men over til det dette innlegget egenlig skal handle om, nemlig Smakebit på søndag. Dette er, som dere sikkert vet, Mari sin faste søndagspost der hun inviterer alle som vil til å dele en liten snutt fra boka de leser. Jeg har nettopp startet på Flukten av Ally Condie, oppfølgeren til Cassias Valg som jeg leste i fjor.

Vi må gjemme liket,, for det er ikke meningen at vi skal dø i denne venteleiren. Det er meningen at vi skal være her til de sender oss ut til landsbyene, slik at Fienden kan ta livet av oss der. Men ting går ikke alltid etter planen.

s 15.

Å, jeg gleder meg så til å forsvinne inn i denne boken! Ta turen innom bloggen til Mari for flere spennende smakebiter 🙂

22 thoughts on “Smakebit på søndag: Flukten av Ally Condie (Matched #2)

  1. Gratulerer med ny bokhylle!:) Har bok nummer 1 i serien du har smakebit av liggende her hjemme i hyllen og jeg gleder meg til å starte på den:) Kos deg med boken og ha en herlig søndag!:)

  2. Grattis med ny bokhylle, skulle hatt noen nye jeg også etterhvert. Tusen takk for smakebiten:-) Jeg har første boken i denne serien liggende, tror jeg må få lest den ganske snart. Ha en fin kveld:)

  3. Gratulerer med ny bokhylle, det må¨jeg si Silje 🙂 Gleder meg til å flytte jeg, da skal jeg til IKEA jeg også, og kjøpe bokhyller og sette inn alle bøkene mine 🙂

  4. Hei Silje. Så bra blogg du har:) Jeg har nettopp startet å blogge…og er forøvrig helt ny i dette gamet. Men elsker bøker, og surfer rundt på bokblogger i denne forvirrende verdenen av meninger og tolkninger:) Du er en av mine favoritter!!! Hvilken serie kommer boken Flukten fra?
    LV

    • Hei 🙂 Tusen takk, det var veldig koselig å høre – og velkommen til bokblogglandia! Jeg skal ta en ordentlig titt på bloggen din også 🙂

      Flukten er bok nummer to i Matched serien av Ally Condie. Den første boka heter Matched på engelsk og Cassias Valg på norsk. Det er en dystopisk serie som er veldig godt skrevet.

      Hilsen Silje

  5. Takk for fin smakebit!
    A Clash of Kings har jeg veldig lyst til å lese, men regner med at jeg ser ferdig serien A Game of Thrones først 🙂

    • Det er nok lurt å enten se ferdig sesong 2 først eller lese boka først – jeg har parallellsett sesong 2 og bok 2 og det har vært litt forvirrende 🙂 Selv om begge deler er veldig bra.

Legg igjen en kommentar

