# 6: Hvordan ligger jeg an?!?

Jeg vet – jeg er sent ute med junioppsummeringen min… men, bedre sent enn aldri, eller ;-).

Juni var viet til fantasy og George R.R. Martin, og jeg nikoste meg gjennom både A Game of Thrones og A Clash of Kings. De var laaaange (tilsammen over 1700 sider), mørke og episke, og det ble to soleklare seksere på terningen. Jeg er fan!! Jeg har satt resten av A Song of Ice and Fire litt på vent, men gleder meg til å lese videre i løpet av høsten.

Jeg trodde egentlig at jeg ikke kom til å rekke og lese noe mer, men jeg fikk faktisk lest to bøker til i måneden som gikk. Drabant  av Holen og Noguchi er en grafisk roman som jeg fikk gjennom Bokbloggturneen, mens den siste romanen, Min tid kommer av Nina Vogt – Østli, var en snikstart på julitemaet. Så summasummarum så ble det jammen meg fire bøker, og det betyr at jeg fremdeles ligger godt an i forhold til lesemålet mitt på 52 bøker i løpet av året:-). Hurra!!

Jeg koster på meg en hurra til; for jeg har jo lest årets første grafiske roman! Juni var ingen god måned for Dickens og Rushdie; men det blir ikke juli heller, så det – jeg er forresten sikker på at disse to herremennene passer best rundt jul. Ingen oppfølgere fra bøker lest i 2011 kom på lista, men A Clash of Kings er en oppfølger, så teknisk sett så er målet oppnådd… kanskje… Alle bøkene som ble innkjøpt tidligst i mai, så målet med å lese bøker som har stått en stund i hylla ble heller ikke nådd denne måneden.

Hva så med det målet om å kjøpe kun 2 bøker i måneden, Silje??? Ha ha, og det var?? Det jeg har fått til er å handle færre bøker enn i mai – og det er jo en fremgang. I tillegg så fikk jeg noen bøker også. Problemet er at jeg ikke har helt oversikt over hvilke bøker som kom i hus i juni og hvilke som har kommet nå i juli… men jeg vil anta at det ca var 10 bøker. Det er jeg fornøyd med!

Juni var også en hyggelig måned sosialt; jeg møtte Gro, Line, Lise, Elin og Rose – Marie igjen for å planlegge høstens store bokbloggerbegivenhet – Bokbloggtreff 2012 – videre. Det er så  bra at så mange har meldt seg på, men det er fremdeles plass til enda flere 🙂 Jeg gleder meg til å møte dere alle sammen!

Temaet for juli – eller egentlig sommerferien – har jeg allerede skrevet litt om her; men kort fortalt – i juli skal jeg lese bøker jeg har fått anbefalt av andre bloggere. Jeg har allerede kommet godt i gang, og for å si det sånn; dette blir en god måned og jeg ser frem til fortsettelsen!

Hvilke leseplaner har du for sommeren?

 

 

12 thoughts on “# 6: Hvordan ligger jeg an?!?

  1. Her har du mange fine bøker foran deg 🙂 (Spesielt the Somnambulist). Jeg har startet måneden med å lese noen gamle godbiter av Nesbø og Liza Marklund, men skal fortsette med å lese flere av bøkene som kommer til høsten slik at jeg kan forberede meg på spørsmål fra kunder i bokhandelen. Stort sett blir de lest på engelsk.

  2. Jeg har denne Donna Tartt boka liggende jeg også. Har hatt den ulest kjempelenge. Kanskje jeg skal vente med den til jeg får vite hva du syns? Det er en god ide 🙂

    • Jeg har hatt den i hylla mi i over 10 år, så nå er det virkelig på tide… Jeg skal lese den i forbindelse med Lines lesesirkel denne måneden 🙂

  3. Så utrolig flink du er! Jeg er imponert over at du klarer både A Game of Thrones OG andre bøker på en og samme måned. Jeg blir svett bare jeg ser størrelsen på de bøkene, uansett hvor lettleste du sier at de er. Men leses skal de, etter bokbloggertreffet;-)

    Jeg gleder meg til å høre hva du synes om Knokkelsamleren. Jeg syntes den var fryktelig spennende og klarte ikke å legge den fra meg. Håper du ikke blir skuffet, og at du blir like oppslukt som meg.

    Mine leseplaner for sommeren var latterlig ambisiøse; å lese 5 1001-bøker i løpet av juli pluss Tartt og resten av Blixens memoarer. Men på fem dager har jeg nå lest tre og en halv 1001-bok, og det er virkelig helt forbløffende til meg å være. Denne måneden klarer vi alt, Silje! 🙂

    • Jeg må si at jeg overrasket meg selv også; men det skal sies at de to andre bøkene var på ca 200 sider hver – så de var jo korte.
      Jeg gleder meg veldig til å starte på Knokkelsamleren, den blir neste bok ut. Jeg er veldig glad i krim og mysterier, så jeg er sikker på at den vil falle i smak 🙂

      Jeg er imponert over hvor mange 1001 – bøker du har fått lest på kort tid! Kjempebra 😀

  4. Tartt var kjempegod – men lang.
    Bare å glede seg – også er jeg så glad for at jeg er ferdig, selv om sannsynligheten for at jeg rekker en omtale til lesesirkelen er liten. Jellico Road husker jeg Mari skrev om – har hatt lyst til å lese den ever since.
    Ikveld tror jeg det blir Stridsberg eller J.R.Ward på meg.

    • Jeg gleder meg til Den Hemmelige Historien, den har stått i bokhylla i mange år.

      Hvilken bok ble det forresten, Stridsberg eller Ward?
      Nyt sommer og ferie, Ingalill 😀

Legg igjen en kommentar

