Smakebit på søndag: Tilfeldigvis. Arial Footlights Forhistorie av Silje E. Fretheim og Steingard Vada.

Etter noen søndagers opphold (ut på tur og aldri sur osv) slenger jeg meg nok en gang med på Maris morsomme utfordring Smakebit på søndag. Siden jeg leste ut Anya’s Ghost av Vera Brosgol i natt (fine, fine boka), så velger jeg å dele en liten smakebit fra neste bok på lista; Tilfeldigvis. Arial Footlights Forhistorie av Silje E. Fretheim og Steingard Vada. Dette er en bok jeg skal lese i forbindelse med Norsk Fantasy  – samlesingen til Elisabeth.

Fra Goodreads:

En fantastisk biografi fra en utrolig
verden.

Så mye har vært sagt og skrevet om statsråd Arial Footlight at man kan spørre seg om det kan være nødvendig med en bok som denne. Nødvendig? Neppe, men ville vi vært Arial Footlights forhistorie foruten? Hvor mange statsråder har en forhistorie som inkluderer magiske steiner, tenkende planter, en trehodet drage og en ærlighet som grenser mot det selvdestruktive?

Jeg synes at denne høres ut som en veldig spennende og interessant roman, og det er morsomt at boka er skrevet som en biografi med fotnoter og det hele.

Smakebiten er en beskrivelse av Landets styre:

Landets hovedstad ligger verdig , men ustrukturert, inne i en av Landets utallige fjorder. Her har dronning Tostine Rogine sitt slott, og sin regjering bestående av tilnærmet representative utøvere av Landets hovednæringer og akademiske disipliner, i tillegg til representantene for aristokratiet. Blandt dronningens mange ministere står Informasjonsminister Arial Footlight i en særstilling.

s 11

Lyst til å lese flere smakebiter og kanskje dele et sitat eller to selv? Ta turen innom Mari, da vel 🙂

 

22 thoughts on “Smakebit på søndag: Tilfeldigvis. Arial Footlights Forhistorie av Silje E. Fretheim og Steingard Vada.

  1. Så bra at du likte Anya’s Ghost. 🙂 Takk for smakebiten, dette er en bok jeg har blitt nysgjerrig på! Ha en fin søndag videre. 🙂

  2. Denne må jeg også komme i gang med. Og siden jeg vingler litt mellom flere bøker akkurat nå passer det fint å starte på en ny en. Et godt tips! 🙂
    Ha en riktig fin søndag!

  3. Virker meget spennende. Takk for smakebit og god søndag videre 🙂 Er det bare meg eller er det godt å komme tilbake til den grå hverdag igjen? Blir så slapp av ferie så jeg syns at det er godt at ting begynner å komme til det normale igjen. Sikkert bare jeg som er litt sær 🙂

    • Jeg er helt enig med deg, ferie er alltid godt, men hverdag er på en måte best -så vi får være litt sære sammen 😉 Jeg har en uke igjen, men da er jeg også veldig klar til jobb og full fart igjen 🙂

      God søndagskveld til deg også, Ina!

Legg igjen en kommentar

