Augustus, Hazel og Irene

image

For tiden leser jeg historien om Hazel og Augustus, eller Faen ta skjebnen, om du vil. Jeg regner med at omtalen kommer i morgen. Det er ikke mange sider igjen, og jeg skjønner at noe forferdelig trist er i ferd med å skje og at det er fare for snørr og tårer… Jeg merket tendensen allerede i går, og måtte legge fra meg boka og nå er det som jeg prøver å utsette det uungåelige. Men, romanen skal leses ferdig, aller helst i kveld.

Neste bok som jeg skal synke ned i er månedens 1001-bok; Irene Nemirovsky sin Storm i juni [Suite Francaise]. Nemirovsky skrev på denne romanen da hun ble deportert til Auschwitz. Manuskriptet gjemte hun i en koffert som døtrene hennes fikk med seg, og det ble ikke lest og utgitt før på midten av 2000-tallet. Jeg ser frem til å stifte bekjentskap med en av 1930 -årenes mest kjente franske forfattere, og håper at Storm i juni blir et godt første møte.

Hva skal du lese i helga?

10 thoughts on “Augustus, Hazel og Irene

  1. Jeg leser Spiral av Koji Suzuki (oppfølgeren til Ring), og What the night knows av Dean Koontz. Kommer ikke til å lese John Green boka. Har nevnt det på twitter at jeg er så lei av å høre om den på youtube. Den nevnes i nesten hver eneste bokvideo:) Da blir jeg på en måte litt allergisk. Vet ikke hvorfor. Sikkert bare jeg som er sær …som vanlig😛

    • Jeg blir også skeptisk når bøker blir overhypet, det er så lett å få for høye forventninger og dermed bli skuffet. Men – Faen ta skjebnen fortjener all oppmerksomheten den har fått. Den er veldig god🙂.

      The Ring med oppfølgere har jeg lyst til å lese snart. Digger Ringu! God helg, Ina🙂

  2. Jeg har nå ti – ja TI – påbegynte bøker som jeg leser parallelt, og tenker det er på tide å gjøre seg ferdig med noen av dem (selv om jeg egentlig har lyst til å begynne på flere nye). Så planen er for helga er å lese ferdig Ursula K. LeGuins The Disposessed, for så å fortsette på Storm i juni. Pluss noen kapitler pensum.

Legg igjen en kommentar

