Sammenhenger

Jeg synes det er morsomt å se sammenhenger mellom TV-serier jeg ser og bøker jeg leser. Den siste uka har den ene referansen etter den andre dukket opp. Hør bare her;

I heimen har vi fått en ny TV – serie- dille, og det er en serie som må være alle nerdeseriers store dronning: Warehouse 13. Og her florerer det sv referanser til alle de andre deilige nerdefavorittene mine:
– to av skuespillerne fra Firefly dukker opp i en episode om superhelter (Joss Whedon).
– en av karakterene bruker et av favoritt uttrykkene til Doctor Who: allonz-y.
– en av hovedpersonene elsker rød lakris slik som Walter i Fringe.
og det finnes sikkert en hel drøss til som jeg ennå ikke har kommet til. Det er så gøy!

Akkurat nå leser jeg den nyeste til Kate Morton;  Hemmeligheter. Ta en titt på bildet og se om du tenker det samme som meg.

image

Tilfeldigheter?  Nei,  jeg tru’kke det!

12 thoughts on “Sammenhenger

  1. Nå minte du meg på at jeg må se flere episoder av Dr. Who. Problemet mitt er at jeg elsker han første og er skeptisk til at de stadig bytter skuespiller.

    Walter er forresten en av mine favorittkarakterer på tv. Jeg mislikte Olivia i starten, men hun kom seg etterhvert (noe favoritt blir hun dog aldri).

    • Ja, Walter er fin🙂. Jeg har også sansen for Peter. Når det gjelder Doctor Who, så liker jeg forløpig David Tennant sin Doctor best (den andre doktoren).

  2. Morsomt! Og Warehouse 13 er en nydelig/fantastisk serie – hvertfall for nerder som du så fint påpeker🙂 Akkurat nå er det Game of Thrones det går i her hjemme. Vi er snart ferdige med sesong 2. Så jeg må jo finne noe nytt til etterpå, er bare ikke helt sikker på hva. Jeg prøver å få tak i sesong 7 og 8 av Criminal Minds, men det var ikke så enkelt. Men jeg har hvert fall Elementary om ikke annet🙂

    • Game of Thrones er en fantastisk serie. Vi ser sesong tre nå, men siden den er så ny så er det ikke mulig med serie- maraton. Og maraton er jo det aller beste🙂

  3. Jeg elsker å finne slike referanser, og tilfeldigheter? Niks, det tror jeg ikke jeg heller, det gjelder å snike inn sine egne favoritter der man kan vet du😉

    Warehouse 13, det er en serie jeg aldri har hørt om, men ble jeg brått veldig nysgjerrig på den.

Legg igjen en kommentar

