I sommer skal jeg…

…nyte 7 uker her:
321350_10152298166776758_667491256_n

Jeg skal besøke denne butikken:

shakespeare&co – MANGE ganger!

Jeg skal bytte ut Toglektyre – innleggene mine med Metrolektyre:

metro

Jeg skal sette meg ned i en park og la tankene fly, lese en bok og bare se på alle de andre folkene:

Vert Galant–  for eksempel en park som denne på tuppen av Ile de la Citè.

Jeg skal spankulere rundt i brede og trange gater – gå på oppdagelsesferd!

Montmartre – blant annet blir det helt sikkert en tur eller fem til Montmartre.

Kanskje finner jeg meg en liten kafè der jeg kan nyte litt ost og champagne?

champagne

– før jeg rusler videre i kjente personer sine fotspor:

sartreKanskje finner jeg en bok jeg allerede har lest, som jeg nå kan lese på fransk?

nesbøJeg skal rett og slett bo og samle på opplevelser denne sommeren – og det gleder jeg meg til!

Bildene er forøvrig alle tatt av meg under Paristuren i jula. Nye, helt ferske bilder kan forventes fra den 24. juni 😉

20 thoughts on “I sommer skal jeg…

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Det er omtrent det jeg sier og mer klarer jeg ikke å si for jeg er ALT for misunnelig. Sju uker! Skamløst!

  2. Åååååå – Lise stjal resten av Å’ene!!! DET så deilig ut! Og så SÅ lenge da! Sukk…sa jeg, og sender værvibber til regngudene på vestlandet. Det MÅ da være land i Afrika som trenger mer regn enn oss… God ferie! -)

      • Forstår sommerfuglene, men etterhvert så kommer du til å nyte det! Beste opplevelsen min i så måte var da jeg var i Bangkok alene i en uke. Skrekkinngytende i utgangspunktet, men ble en av mine beste opplevelser alene. Bok, kafé, godt vær og bare nyte inntrykk uten at noen maser eller vil gå. Det er bare herlig! 😀

      • Ja, og jeg har jo valgt det selv ;-). Hadde nok ikke gjort det hvor som helst, men Paris er jeg godt kjent i. Bangkok alene, det høres sprekt ut!

  3. Sju hele uker?? Misunnelse thy name is Inga. Spesielt den biten helt alene, tror jeg, høres både fryktelig skummelt og deilig ut på en gang. Meeen, var ikke du nettopp i Paris? Og her kommer misunnelsen igjen – tenk å kunne si – ahh i Paris er jeg så kjent at ……..

  4. Oh la la! Jeg kjente at 14 dagers all inclusive på Kypros bleknet litt i forhold til dette! Lev, les og nyt ukene i Paris. Du kan neppe få noe annet enn fantastiske opplevelser! 🙂

  5. Så herlig! Ble også her litt misunnelig!:) Kos deg masse! Gleder meg til å få se bilder:)

    Har forresten utfordret deg på bloggen min, håper du tørr å ta utfordringene:) Synes selv det var morsomt å delta:)

  6. Jeg håper og tror du får en helt fantastisk sommer, Silje! Hvordan har dere gjort det med bosted? Ja, jeg er jo litt nysgjerrig 😉 Det burde jo vært et helt innlegg om hvordan man planlegger en slik tur, inspirer oss 😀

    Selv reiser jeg til Frankrike i morgen, men skal bare være en liten langhelg. Det blir vår andre tur dit, og vi skal besøke et vennepar som er der nede, han er fransk og vi skal besøke stedet han kommer fra. Vi skal til det sørlige Frankrike, der var vi sist også, så jeg har enda tilgode å oppleve Paris.

    • Jeg håper og tror det blir fantastisk, og jeg skal selvfølgelig blogge fra Paris. Vi har leid en knøttliten leilighet via et utleiefirma. Den ligger veldig sentralt i Les Marais.
      Sør-Frankrike høres også herlig ut. Nyt ferien 🙂

Legg igjen en kommentar

