La petite madamme et Paris – parte 1.

Akkurat nå er jeg i Paris, og der skal jeg være de neste sju ukene. De to første skal jeg være helt mutters alene – og i dag har jeg virkelig fått kjent på følelsen av å være et lite menneske i en stor by, være alene og gjøre ting helt for meg selv. Ikke ha noen jeg kan henge med. Jeg trodde jeg var forberedt,  men det var jeg ikke… og den første timen i leiligheten var preget av mild panikk. 

Men, hva tror dere er den aller beste medisinen for en stresset,  småengstelig bokelsker?

Bøker, så klart!  Denne gangen i form av en kasse med gamle, franske romaner med tackyfine omslag:

image

image

Jeg kjente at hjertet roet seg ned med en gang!

Ellers har det vært en susedag. Jeg har trasket litt rundt på måfå og bare kost meg i favorittbyen min.  Et «lite» besøk innom Shakespeare & Company var selvsagt obligatorisk,  uten at jeg fikk kjøpt noe. Men hei, jeg har da ikke dårlig tid😉.

image

image

Oppdateringer kommer, jeg skal blant annet gå i Patti Smith sine fotspor!

Au revoir!

8 thoughts on “La petite madamme et Paris – parte 1.

  1. Jeg gleder meg til å lese dine rapporter fra Paris i sommer:-) Jeg har bare vært der to ganger, men andre gang besøkte jeg også en annen bokhandel på Rue de Rivoli som heter Galignani (http://www.galignani.fr/). Den er helt annerledes enn Shakespeare, mer «posh» men de har et ganske bra utvalg av bøker engelsk (og fransk). Tenkte jeg måtte tipse deg om du ikke kjente til den. Ellers – nyt tiden. Før jeg ble samboer/mamma så reiste jeg masse alene og elsket friheten med det. I dag pakker jeg mer for å gå butikken enn jeg gjorde for en helgetur før tiden, ja ja:-)

    • Den bokbutikken fant jeg her om dagen. Veldig god, og selv om den manglet noe av sjelen til S&c så var det litt deilig å slippe og stå i kø for å finne bøker😉

Legg igjen en kommentar

