#2 Siden sist…

… har jeg lest ferdig The Luminaries av Eleanor Catton. Jeg brukte tre uker på den, og jeg satser på å få skrevet en anmeldelse i løpet av uka. Kortversjonen: Jeg likte den godt.
… har jeg sett TV – seriene Defiance (sesong 1), Broen (sesong 2) og Bones (sesong 8). Den første er en sci-fi som minnet meg om Firefly, mens de andre er, som dere helt sikkert vet, krim. Gode serier, og jeg gleder meg til fortsettelsene. Er det flere enn meg som har lagt merke til at Saga og Bones har en del fellestrekk?
… har jeg startet så smått å se Buffy igjen ♥.
… har jeg begynt å forberede neste års lesemål og bøker som Foundation av Isaac Asimov, Shikasta og The marriages between zones three, four and five – begge av nylig avdøde Doris Lessing – er godt plassert i hylla. (Er det noen som gjetter hva slags lesemål disse går innunder? ).
… har jeg latt meg forføre av et interessant konsept og gått til innkjøp av S av J.J.Abrams og Doug Dorst.

image

image

image

… har jeg begynt på Leksikon om lengsel av Hilde Østby – forløpig har jeg både ledd høyt, fnist stille for meg selv og fått klump i halsen.

Hva har du gjort siden sist?

18 thoughts on “#2 Siden sist…

  1. Ferdig med Luminaries. Puh. Tok 1,5mnd, tvilsomt om jeg noen gang får samlet alle de ambivalente tankene til et innlegg, kanskje til neste år. I tillegg har jeg sett snart 4 sesonger av BreakingBad, I sesong av Misfits (hmm), prøvd meg på Weeds (nay), og lånte sesong 3 og 4 av MadMen på bibl. igår. Ser ut som lesingen får konkurranse fram mot jul. Luminaries er den eneste ikke-lydboka jeg har hørt siden siden tidlig november, og hadde det ikke vært for jogging/hund hadde det kun blitt tv på meg i høst. Glemte: Fortidens kokosbollerekord er slått – jeg har aldri spist så mange som sist måned!

    (Bones så jeg første sesong av i oktober, men det slo ikke helt an.)

    • Kokosbollerekord! Kult :-). TV- serier er god underholdning, og jeg er fan av mange. Misfits og Weeds har jeg ikke sett, men det gjør kan ikke så mye. Bones, derimot, er en liten favoritt ;-). Hva synes du om Breaking Bad?

      • Jeg holdt stand lenge mot BreakingBad, nektet å se på et show med snikende sykdom i bunn. Så ga jeg etter likevel – og nå er jeg fullstendig avhengig. Hele familien er avhengig!
        Selv om det selvfølgelig synd at familiens største bondingmoment er over meth og blod…….

  2. Jeg har lest Eleanor & Park på den nye Kindlen min. En veldig fin bok som ble årets YA-bok på Goodreads. Nå er det nok tilbake til de norske bøkene inoen uker. Har såvidt begynt på Songfuglen av Jan Roar Leikvoll og Er jeg fri nå? av Linn Stalsberg.

    Ellers er alltid TV-serier en hard konkurrent til lesingen. Jeg har sett de to første sesongene av Scandal (begynte noe stressende og unaturlig i starten, men ble visst hektet), første del av sesong 5 av Breaking Bad (må se slutten snarest!) og er nå i gang med Good Wife sesong 4.

      • Har Fangirl stående, så gleder meg til den, bare jeg får lest litt mer norsk først:-) Scandal handler om et team i Washington som rydder opp i ulike skandaler som utroskap, korrupsjon og politiske intriger. Det hele er ledet av en dame som er bedre enn noen annen på akkurat dette og som har tette bånd til Det hvite hus. Ganske fengende og mye dramatikk;-)

  3. – I det siste har jeg fått plutselig lite leselyst, håper å fådet tilbake igjen. Har jo så mange bøker på vent.

    – Skaffet meg ironisk nok pusslespill likevel for å få disse hjemmedagene til å gå fortere, og begynner på et puslespill på 1000 biter. Kanskje kommer jeg til å oppgradere meg på den fronten, etter hvert? Vi får se.

    Har jeg begynt å se første sesong av X-files for første gang på flere år. Min alltime favorittserie 🙂
    – Og jeg har begynt å ta fysioterapeuttimer. Jeg hater det, men jeg gjør alt jeg kan for å komme tilbake til arbeidslivet igjen når den tid kommer.

    – Ikke særlig spennende dager, men jeg får bare holde ut 🙂

    • Jeg merker at leselysten varierer i perioder, og det som fungerer for meg er å ikke stresse med det jeg selv føler at jeg MÅ lese, og i stedet lese det jeg får lyst til der og da. Det er i allefall noe jeg øver på ;-).

      Puslespill har jeg ikke puslet siden jeg var liten, og det var barnepuslespill. 1000 biter – det er imponerende!

      Håper at fysioterapien hjelper, og at du snart blir i bedre form, Ina. Klem 🙂

      • Tusen takk 🙂 Ja, 1000 biter er ingen spøk og jeg har heller ikke lagt puslespill siden jeg var lita, men har nå så mye tid til rådighet at noe må jeg fylle tiden med, ikke bare lesing. (Takk for leselyst-tipset forresten. Skal se om den leselysten dukker opp igjen ellers får jeg bare velge en tilfeldig bok. Kanksje det hjelper? 🙂

        Ja, håper virkelig at fysioterapeuttimene virker for nå er jeg lei av å være 90 år. Lei av å være svimmel og alltid være så tung i kroppen. Svimmelheten og den lave energien er bare noe jeg er nødt å leve med i følge nevrologen og henviste meg til å gå til fysio, så håper det hjelper litt etter hvert.

  4. Jeg gjør det jeg kan for å komme meg gjennom «En sjøens helt – Skogsmatrosen» av Jon Michelet. Den er jo 800 sider lang og jeg må med jevne mellomrom slå opp forskjellige sjøuttrykk (til tross for at grunnen til at den er så lang er at han egentlig forklarer hver minste lille ting). I tillegg springer jeg fram og tilbake til postkontoret for å hente alle de bøkene som jeg har bestilt som julegaver til folk (og som utsenderne ondt nok har bestemt seg for å sende nesten utelukkende i separate pakker). Forresten lagt merke til at det også er mange likhetstrekk mellom Bones og Sheldon i Big Bang Theory? Kos deg meg Buffy 🙂

    • Håper Skogsmatrosen er verdt strevet :-). Jeg tror kanskje utsenderne tror at dersom de sender en og en pakke, så vil muligens noen av dem få plass i postkassa? Det hadde sikkert vært mer praktisk å få noen færre, større pakker.

      Jeg har ikke sett så mye Big Bang Theory, men jeg tviler ikke 😉

Legg igjen en kommentar

