Tusen takk hemmelig nisse! – og en liten julehilsen.

Det er julaften. Og jeg kjenner at det store, spente knipet av forventning ikke er like stort nå som da jeg var barn. Da jeg var liten så husker jeg at jeg sto opp tidlig på julaften og listet meg ned i stua og der – der sto treet ferdig pyntet (for det gjorde mamma og pappa etter at jeg hadde lagt meg) med gaver under! Det var helt magisk! Jeg følte meg helt som Marikken av Astrid Lindgren.

Jul er fremdeles veldig koselig, men magien er, i takt med at jeg er blitt eldre, blitt erstattet med «julestri». Treet (ikke i år) og pakkene og pynten (ikke noe særlig, egentlig) popper ikke frem av seg selv – nå må jeg selv sørge for at det  – til en viss grad – er på plass. Og så er det om å gjøre at denne «stria» blir lystbetont og bra, og ikke bare kjas og mas.

I år har Ragnhild sørget for å gjenskape litt av barndommens forventning og nysgjerrighet ved å sette sette i gang med Bokbloggernes hemmelige nisse, og jeg må innrømme at da pakken dukket opp så kriblet det så mye at jeg ikke klarte å vente helt til i dag. Jeg tok rett og slett en liten julaften allerede forrige uke😉.

Her er hva pakken inneholdt:

hemmelignisse

 

  •  Røverbruden av Margaret Atwood, og det passer helt perfekt siden jeg regner henne som en av mine favorittforfattere.
  • Letter from father Christmas av J.R.R. Tolkien – som i følge min hemmelige nisse er fylt med koselige historier og sjarmerende illustrasjoner som vil forlenge julefølelsen. Det høres veldig bra ut, spør du meg.
  • Bokmerke for en bokelsker og et kjempesøtt vintertre med tekst på.
  • Grønn te og spennende egyptisk lakriste!
  • Sjokolade *namnamnam*

Det er morsomt å tenke på at en annen blogger som jeg ikke kjenner har klart å sette sammen en pakke som er så «Silje»! Jeg gleder meg til å fordype meg i begge bøkene samtidig som jeg nipper til litt te og koser meg med sjokoladen.

Når det gjelder hvem denne nissen er, så har jeg drevet med litt etterforskning og det første sporet var adressen til avsenderen – et sted i Trøndelag. Etter å ha gått inn på sidene til de andre deltakerne så var det en som pekte seg ut. Nissen min la også igjen et hint i brevet:

Kanskje har det lurt seg noen kattehår oppi esken også – denne nissen har for tiden noen pelskledde hjelpere  rundt seg.

Trøndelag og huskatter – jeg er ganske sikker på at nissen min er:

Tone – Tones Bokside!

Tusen takk!

jul

Og med det så ønsker jeg alle som titter innom Skribleriene en deilig jul – med mye kos og lesetid!

9 thoughts on “Tusen takk hemmelig nisse! – og en liten julehilsen.

  1. Åh, «Letters From Father Christmas» er en av de fineste julebøkene som finnes! Den hemmelige nissen har gjort et bra valg med den, synes jeg.🙂

  2. Det stemmer nok det, ja!😉 Godt å lese at du ble fornøyd med pakken. Det var veldig artig å planlegge/sette sammen en i alle fall. Ønsker deg en fortsatt fin romjul.🙂

  3. Tilbaketråkk: Nissepost | Lattermilds bokblogg

Legg igjen en kommentar

