Toglektyre #1/2014.

Akkurat nå sitter jeg på toget på vei inn til Oslo. Eller – vi står forløpig strandet i Drammen – og hva er da bedre enn å ha en god bok å fordype seg i?
image

A tale for the time being av Ruth Ozeki er månedens Booker – bok i lesesirkelen til Clementine, og så langt liker jeg den veldig godt. En av hovedpersonene, Ruth, finner en innpakket Hello Kitty – matboks på stranda – mest sannsynlig fra tsunamien i Japan 2011. Inne i den finner hun dagboka til 16 år gamle Nao og noen brev.

Jeg har ikke kommet langt, men den får meg til å tenke på hvor fantastisk det må være å finne en gjenstand fylt med minner og fortellinger.  Minner fra et helt annet kontinent og en annen kultur.

Jeg gleder meg til å lese videre.

2 thoughts on “Toglektyre #1/2014.

  1. Vi leser sammen, her, for jeg er fremdeles ikke ferdig. Jeg liker boken bedre og bedre.. Ville bare si hvor enig jeg er i at det er fantastisk å finne en gammel gjenstand med så mye historie, og så mange lag.. Herlig fortelling🙂

Legg igjen en kommentar

