Prosjekt leselyst #1: Krim.

image

Nærmere bestemt Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk. Jeg trenger noe som røsker og som jager meg gjennom sidene – og jeg håper dette er en sånn bok. Tittelen er i allefall en av de vakreste krimtitlene jeg kommer på.

Ønsker alle en god mandag, her på Skribleriene skal endelig anmeldelsene av fjorårets siste leste bøker bli postet. Jeeei😉.

Spørsmål: Har du noen tips for lite leselyst? Og hvilken krimtittel er din favoritt – uavhengig av hvordan du likte boka? 

16 thoughts on “Prosjekt leselyst #1: Krim.

  1. Dette er en god bok å få opp leselysten på, såfremt du ikke er alt for kritisk, og kan like en skikkelig pageturner. Jeg likte også godt Keplers Sandmannen, og Borjlinds Springlo. God krim, heseblesende riktignok, men vanskelig å legge fra seg. Og ikke glem Jussi Adler-Olsen, hans første Kvinnen i buret leste jeg forleden og bare sikler etter neste bok, som jeg enda ikke har..Nå leser jeg Khaled Hosseinis Og fjellen ga gjenlyd, også den er fin for leslysten, en vanskelig bok å legge fra seg det og, så etter at jeg har vasket litt her så skal jeg mer.. (men det er jo ingen krim)

  2. Jeg må innrømme at jeg liker Skredderberget sine titler, de er uvanlige og man finner alltid en mening i boka. De beste er kanskje noen av de bøkene om Morse, de har så mange lag. Gode bøker også:-)

    • Skredderbergets titler er veldig gode og kreative. Jeg liker ekstra godt at han bruker motsetninger; Metallmyk og Smertehimmel. Og jeg er helt enig i at de begge sier noe om temaene i bøkene. Glad meg til neste bok om Milo (for det må jo kommer flere? ).

  3. Vet du, jeg kommer ikke på en eneste fin kirmtittel. Det kan jo ikke stemme, tror jeg må tenke meg om litt.

    Tips for lite leselyst? Tja, action og lystlesning hørtes jo lurt ut. Selv leser jeg bestandig masse non-fiction, både i jakt på underholdning, og fordi jeg slipper å kjenne på at litteraturen føles meningsløs. Ikke at non-fiction ikke er litteratur, men.

    • Jeg er spent på hva du kommer opp med🙂. Lystlesing er et godt tips, og det å lese non- fiction i den forbindelsen har jeg faktisk ikke tenkt på! Dersom jeg fremdeles har dårlig leselyst etter den jeg leser nå, så skal jeg jammen prøve det. Boka om Shakespeare & Co burde for eksempel være midt i blinken🙂. Takk for gode tips, Haruhi!

  4. Jeg har nettopp lest begge bøkene til Sonja Holterman, Presteskapet og Frostgraven. Utrolig spennende begge to, de bladde seg formelig selv🙂
    Favorittkrimtitel? Hm… vanskelig å løsrive tittelen fra om jeg likte boken eller ikke, men jeg er enig med Artemisia at Jordtårer er en flott tittel på en krimbok.

  5. Jeg leser ikke så veldig mye krim som før, men favorittene er Minette Walters og Karin Fossum. Kanskje ikke de mest heseblesende, men mer psykologisk krim og mellommenneskelige historier i fokus. Jeg er egentlig mer fan av thriller/psykologisk krim enn mer tradisjonell politikrim. For mer spenning er jo Harlan Coben en mester og Jussi Adler-Olsen skriver også god og spennende krim. Skredderberget må jeg snart få lest når dere skryter sånn, og Bjørk sin har jeg også merket meg. Får også prøve å få med meg litt krim fra 2014 med tanke på neste års pris:-)
    Å lese sakprosa når leselysten butter har jeg ikke prøvd, men det gir i grunn mening.

    • Jeg er periode-krimleser, og er også glad i særlig Minette Walters. Ellers så liker jeg både tradisjonell krim og mer psykologisk krim/thriller, så lenge det er en god intrige og plott, samt velskrevet ;😉. Skredderberget anbefales!

  6. Jeg er en uforbredelig lystleser og det bruker som regel å kurere lesetørket, mm det er lystlesingen som forårsaker det. Jeg hadde nesten et år for jeg ikke leste noenting (ages ago) helt til jeg kom over Stieg Larsson i moderhjem og ble som besatt. Det jumpstartet alt og brakte meg tilbake til gamle slukhalsdager, i etterkant har jeg bare hatt småtørker – og da hjelper det som du påpåeker med krim og/eller sexy vampyrer.
    Ikke glem Michael Connelly (favoritten)
    , og Chelsea Cain, veldig grei å ha med å gjøre. Spennende kitsch.
    (ikke si det til noen men jeg leser også bare krim iår)

    • Nå har jeg klart å lese over 100 sider i løpet av 2 dager (eg noen timer), så da håper jeg at jeg er i gang igjen. Lesetørke er så utrolig kjedelig og frustrerende!
      Jeg har ikke lest noe av Connelly, men har fått med meg at du er stor fan – så jeg bør i alle fall prøve en bok🙂

  7. Tilbaketråkk: Prosjekt leselyst #2: Sci – fi. | siljes skriblerier

Legg igjen en kommentar

