Reiselektyre.

Akkurat nå sitter jeg på Gardermoen og venter på flyet som skal ta meg med til fagre Sunnmøre og den enda fagrere hjertevenninnen min. Og som seg hør og bør når man sitter sånn og venter, så har jeg selvfølgelig lesestoff parat:

image

Fangirl av Rainbow Rowell er den utvalgte som har fått plass i håndbagasjen min. Det er en fin ungdomsroman der jeg kjenner meg veldig igjen i hovedpersonen Cath.  Er det mulig at Rowell har skrevet en roman om 18 -år gamle Silje? Det føles sånn.

Det er uansett godt med noe litt tematisk lettere nå, for i februar har det blitt hele to bøker om overgrep og omsorgssvikt; De gjorde et barn fortred av Tove Ditlevsen og Tryllemannen av Bjørn Ingvaldsen. Gode bøker begge to og jeg skal få opp et innlegg om sistnevnte i løpet av uka.

Hva er din favorittlektyre når du er ute og reiser?

2 thoughts on “Reiselektyre.

  1. Jeg må virkelig få med meg en Rainbow Rowell en dag.

    Min favorittlektyre på reise? Tja, helst en bok som det ikke nødvendigvis gjør så mye om jeg blir forstyrret mens jeg leser. Anna Karenina ville jeg for eksempel ikke valgt på reise. Når man blir forstyrret bør det ikke kreve for mye å komme inn i handlingen igjen. Det kommer selvsagt også litt an på hvem som er reisefølget(stor forskjell om det er en annen boknerd eller om det er barna). Kos deg masse på tur, Silje🙂

    • Jeg prøver stort sett å lese den boka jeg holder på med, men etter at jeg begynte på Til Fyret av Virginia Woolf på flyet til Paris i sommer – og endte med å måtte lese alt på nytt når jeg kom frem, heller jeg nok mer mot bøker som er lettere tilgjengelige på flyreiser. 😉

Legg igjen en kommentar

